woensdag 23 september 2020

Zomerse bloesjes



In de zomer maakte ik voor mezelf
enkele leuke zomerse bloesjes.


In de zomersolden vond ik deze mooie
stofjes in zachte kleuren met
daarop witte bloemen.
Het oker was direct mijn favoriet
en daar begon ik eerst mee.
Nomi vond het blauwe mooi, daar 
moet ik nog iets mee bedenken.
En voor Aranka kocht ik nog
oker bij want ze wil graag een 
zomerjurk, dat wordt 1 van 
mijn volgende naaiprojecten.
( De stof was aan 60 %, dat is dus
een mega koopje )


Met het oker ging ik dus eerst
aan de slag.
Ik ontwierp het bloesje zelf, 
ik baseerde me op een bloesje dat
ik ooit kocht, maar bracht
aanpassingen aan naar eigen wens.
Ik vind dat dan altijd extra spannend.
Gaat het wel passen, gaat het mooie
zitten...?
En buiten verwachting zat het perfect
en zag het er heel professioneel uit.
Ik kreeg veel complimenten dat ik
zo'n leuke bloesje aan had.


Ik maakte er ineens een passend
mondmasker bij.


Zo kon ik helemaal in stijl
naar buiten gaan.


Ik maakte er ook nog 1
in het roze.
Ik heb ze heel de vakantie
veel gedragen.


Begin september begon ik
er nog eentje te knippen weer in
een soldenstofje dat ik geweldig
mooi vind.


Dat maakte ik gisteren af.
Het weer was nog lekker
zomers om het te kunnen dragen.
Van de kleuren word 
ik zo blij!


In de vakantie maakte ik
ook dit bloesje.


Het model vond ik in een
afgevoerd boekje uit de bib.


De randen versierde ik
met een sierstiksel in
een contrasterende kleur.


Hier heb ik het bloesje aan.
De stof is in linnen, dus dat draagt
heel aangenaam.
Nu is het afwachten of er nog warme
dagen gaan komen anders moet ik
wachten op volgende lente om
ze weer te kunnen dragen.

Fijne dag!



15 opmerkingen:

  1. Mooie blouses en mooie Sarah 👍👍.
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, jij hebt er een paar supermooie bloesjes bij Sarah. Tof met het bijpassende mondmasker.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een supernaaister, Sarah!
    Heel mooi gemaakt deze blouses!
    Die okergele kleur staat jou erg goed, ik dacht dat het mij te bleek zou maken maar de okergele warme tint staat mij ook heel erg goed, ik hou er wel van!
    Jouw garderobe is dus weer uitgebreid!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, mooie stofjes en fijne, draagbare bloesjes: top!
    Je diertjes-dinsdag kaartje hieronder is ook erg geslaagd....
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze leuk geworden mooie kleuren heb je uitgekozen, en dan nog zo`n mooi sier randje heel leuk.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan, Sarah. En met een vest of jasje erover kun je het nog best lang doordragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om jou zelf nu eens in de rol van fotomodel te zien, Sarah. Wat maakte je weer mooie blousejes. En met bijpassend mondmasker, prachtig!
    Lieve groet,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent een topper, zo mooi je eigen bloesjes!!
    Helaas gaat het omslaan, maar een leuk vestje of een spijerjasje erop en je kunt ze nog lang doordragen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige bloesjes! Het over staat je prachtig. Maar ook dat stofje met diverse kleuren is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sjonge, wat een leuke blousjes/shirtjes. Ik vind de stofjes die je hebt uitgezocht ook supermooi. Kan me voorstellen dat ze lekker zitten. EN in het najaar aandoen met een vestje erover.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke bloesjes, je bent er eentje met gouden handen ! En je mondmasker erbij helemaal TOP !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn super leuk!!
    Wat mooi dat je ze in de uitverkoop kocht.
    Je kan ze voorlopig nog door dragen, met een vestje of jasje eroverheen, hartstikke leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed bezig geweest, je kledingkast is goed gevuld met al die leuke bloesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi en het lijkt me pok supet confortabel!! Kon ik ook maar strijken....

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah