zaterdag 5 september 2020

Zomeroutfit voor de jongens



In de grote vakantie waren we veel thuis
en heb ik veel genaaid.
De jongens waren uit hun kleren 
gegroeid dus ging ik aan de slag!
( Ze waren erg blij met hun naaimama,
want shoppen met alle coronaregels
en mondmaskerplicht daar had
niemand zin in! )


Op deze foto speld ik een achterzak.
Altijd leuk om tijdens het proces
ook eens een foto te maken.


Dit is het eindresultaat van 
het shortje voor Jaro.


De zakken aan de voorkant hebben
langs binnen een rood stofje,
want Jaro en Moriander schillen niet
veel in maat en zo kunnen we het
makkelijk herkennen.


Dit is de achterkant.


Heel blij is hij met zijn
nieuwe short.


Voor Moriander maakte ik 
een short in donkerblauwe jeans.


Voor hem groene binnenzakken.


Dit is weer de achterkant.


Zo blij dat ik voor mijn 
12 jarige nog mag naaien.
' Mama , dit broekje ziet er net 
zo uit als 1 van de winkel '
Daar doen we het voor!


Ik maakte voor hem ook
nog een ander model.


Eentje met nepen in het 
voorpand, dat staat net iets chiquer.


Dit is de achterkant.


Hier een foto van de drie shorten 
die ik maakte in de maand juli.


In augustus scoorde ik in onze
plaatselijke stoffenwinkel
jeansstof in solden en ik
maakte er voor elk nog 1.


Voor Jaro maakte ik nog
een zomers T-shirt.
We zijn deze zomer niet kunnen
gaan kamperen maar dit leuke 
stofje met een beer aan 
een kampvuur maakt dat
helemaal goed.

Fijn weekend!

( Iedereen is uitgeput van de
eerste schoolweek, maar
alles is goed verlopen 😉 )

9 opmerkingen:

  1. Knappe jongens die er stoer uit zien in hun nieuwe outfit.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke zomeroutfits voor de jongens, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig geweest en fijn dat ze de kleding zo graag dragen!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe broeken en een vrolijk shirt, wat worden die jongens al lang, nog een paar jaar en ze kijken op je neer . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super shorts en de gekleurde zak geeft het nét dat gave extra! Dik compliment dat ze nog zó blij met jouw naaiwerk want hoe ouder hoe kritischer!
    Fijn weekend xxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke outfits heb je voor je jongens gemaakt.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kleren heb je gemaakt voor jouw jongens, Sarah!
    Ze zijn er zichtbaar blij mee en terecht, je kunt er trots op zijn!
    Ik naaide toen mijn kinderen klein waren ook alles en dan dat het bij elkaar paste alle 4 in een beetje zelfde stijl..is al lang geleden ongeveer 30jaar,waar blijft de tijd...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah wat ben je weer ijverig geweest en zo leuk dat ze het nog steeds willen (Moriander). Het stofje van het shirt is tof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Staat ze mooi en de zaken van binnen een andere kleur gegeven is een heel goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah