woensdag 12 januari 2022

4 kussens van de kinderen



Deze 4 kussens zijn gemaakt
door mijn 4 schatten.
Ze zitten op een Steinerschool
en daar is handwerk nog 
echt een vak op school.
In de 4 de klas wordt er traditie
getrouw een kussen geborduurd.
Jaro bracht onlangs zijn kussen 
mee naar huis en het leek me
leuk om ze samen op de 
foto te zetten.
Elk kussen weerspiegelt mooi
de maker er van.


Aranka maakte dit kussen.
Ze koos natuurlijk voor paars als stof.
Het ontwerp maken ze zelf en
moeten ze eerst uit tekenen 
op papier en vervolgens borduren.


Nomi haar kussen werd een
echt meesterwerk.
Zeer gedetailleerd en oog
voor compositie en kleur 


Moriander ontwierp
 een vervlochten lijnontwerp.
Bij hem is handwerk niet zijn
liefste vak maar toch was hij 
heel trots op zijn kussen.
Hij koos natuurlijk voor groen
als stof.


Het laatste kussen is van Jaro.
Hij koos rood en ontwierp 
ook een mooi patroon.


Ze koesteren elk hun kussen en 
samen staan ze zo leuk bij elkaar.

😞 Ik had me deze week 
iets anders verwacht.
Ik keek er zo naar uit dat 
de kinderen voltijds naar school
gingen en ik overdag wat kon opschieten.
Maar mijn lichaam had iets anders
voor me in petto.
Ik voelde me maandagavond 
plots heel slap en had een onrustige nacht.
Gisteren heb ik heel de dag met koorts
in de zetel gelegen 🤒 ( Geen C )
Ik hoop snel weer op
te knappen.  



 

14 opmerkingen:

  1. Wat mooi, vier heel verschillende kussens en allemaal hebben ze iets! Beterschap Sarah, wat balen dat je je niet lekker voelt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi de kussen en wat leuk dat het nog een echt vak is, mochten ze op elke school wel doen. Beterschap hopelijk is het snel voorbij. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie handwerken, ik snap helemaal dat de kinderen daar trots op zijn (en jij ook).
    Beterschap, zo vervelend om griep te hebben. Misschien komt het er nu dat je het rustiger hebt eindelijk allemaal uit wat je al die tijd hebt tegengehouden omdat je door moest. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer rustig je dingen mag doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk zeg, die kussens. Vooral omdat je er hun karakter in kunt zien. Echt heel mooi.
    Dat je je beroerd voelt is waarschijnlijk niet zo gek. Je hebt zolang anders dan normaal geleefd met de kinderen thuis. Daar reageert je lichaam nu op. Doe maar rustig aan. Lekker nog even in je bed. Hopelijk knap je gauw op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk is dit!!
      Wat een mooi aandenken aan hun school periode en ze zijn stuk voor stuk heel creatief bedacht.
      Liggen ze bij jou op de bank of heeft ieder kind zijn eigen kussen op zijn kamer?
      Klinkt niet fijn, dat je koorts hebt, maar het is niet zo gek na al die spanning en vermoeidheid.
      Lekker blijven liggen en oppakken, neem daar maar even de tijd voor.

      Verwijderen
  5. Prachtig deze kleurrijke kussens! Veel beterschap!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk dat ze bij jullie op school dit vak in ere houden en zo gaaf om te zien dat iedereen zijn eigen stijl heeft, of je nu graag creatief bezig bent of niet haha. Je kinderen zijn trots op hun kussen, maar jij vast niet minder op je kids, wat leuk !!! groetjes Petra . P.S. gefeliciteerd met je "in the stiplight" nominatie met je potje voor Nomi, dik verdiend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie ontwerpen en fleurige resultaten!
    Beterschap!!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kussentjes .
    Beterschap gewenst .
    Groetjes , Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is en blijft altijd een hele leuke herinnering aan hun schooltijd. Ik vind ze prachtig.
    Heel veel beterschap gewenst en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig deze kussens, Sarah
    wat leuk dat op die school handenarbeid zo hoog in het vaandel staat! Zullen ze altijd plezier aan beleven!
    Wat vervelend dat je niet fit bent, hopelijk ben je snel weer opgeknapt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed zeg! En wat leuk dat ze ook zo mooi mee doen met borduren! Heel knap hoor! Verveld als je je niet lekker voelt! Dat wil niemand! Beterschap maar. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben ze die allemaal mooi gemaakt!
    Ja manlief gisteravond ziek geworden buikgriep, jee wat een nacht was dat, nu is hij net in de bank gaan liggen en is weer wat aanspreekbaar gelukkig. Ook getest en geen C. Veel beterschap toegewenst
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kussens hebben je kinderen gemaakt.
    Mooi aandenken aan de school ook.
    En misschien en reactie van je lijf op de situatie. Alles weer 'normaal' en dan breekt het jou op...
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah