zaterdag 8 januari 2022

Gestipt plantenpotje voor Nomi



Ook Nomi kreeg van mij
voor haar verjaardag een 
gestipte plantenpotje.
Het was niet eenvoudig om
er aan te werken, want Nomi
was afgelopen maand veel thuis,
maar het is me gelukt in 
verschillende stappen.


Voor Nomi koos ik blauwe tinten
als basis stippen.


Met fuksia stippen en witte
verdiepingsstippen gaf ik het 
potje verder kleur.
Ik gebruikte het patroon
' Stiplight ' van Stipstijl.


Omdat ik de sjablonen iets 
ruimer schikte, had ik geen plaats
meer om nog een blauwe cirkel te stippen,
dus loste ik het zo op en
eigenlijk vind ik het zo nog leuker.
Natuurlijk nog een lief 
woordje van mama erbij.


Het knopen was de laatste stap.
Daarvoor gebruikte ik
de handleiding van Twirre.
Meer info vind je bij


Het knoopwerk maakte 
het potje echt af tot een mooi kado.


Hier heb ik het potje even
aan de deurklink opgehangen
om een foto te maken 
voor ik het potje kado gaf.


Maar ondertussen hangt hij
te pronken in Nomi's kamer.
Trouwens de schilderijen met
de kaarsen en de zonsondergang
zijn van Nomi's hand.

Hoe blij ze was dat kunnen
jullie morgen zien...

Fijn weekend!




 

15 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk al de zelfgemaakte cadeaus dat zijn herinneringen die zijn voor het leven, heel mooi is het geworden ze boft met zo`n mama.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden, Sarah. En wat staat het gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is toch ook weer een superleuk kado, Sarah
    En het macrame maakt het potje toch helemaal af het stipwerk vind ik fantastisch!
    Knap dat Nomi zo goed kan schilderen, komplimenten voor haar!
    Liefs en fijne dag Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is ook weer een supergaaf cadeau, een mooi aandenken aan heer 18e verjaardag en aan haar moeder.
    Mooie schilderijen maakte Nomi, ze heeft echt talent daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtig cadeau, ik geniet elke keer weer van je leuke ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap!! Zo gelijkmatig en mooi gedaan, echt een heel mooie creatie voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige stip bloempotjes heb je gemaakt .
    Ze zien er fris uit.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk gedaan Sarah....zo heb je een mooi cadeautje gemaakt voor Nomi!
    De sneeuwpopjes zijn inderdaad uit een oude sok gemaakt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blijf het knap vinden, zo netjes gedaan en zo mooi verdeeld op die pot.
    Je kan het zo verkopen, zo mooi.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi bloempotje met stipwerk en hanger van macramé voor Nomi. En wat kan Nomi mooi schilderen.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig gestipt Sarah, mooie kleuren en zo leuk dat knopen met die houten kralen erbij. Nomi is ook getalenteerd, mooie schilderijen heeft ze gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gaaf cadeau voor je dochter! Heel mooi gestipt, het resultaat is geweldig.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk dat je zoiets moois voor Nomi maakte. Echt een sieraad in haar kamer!
    Je stipwerk is heel mooie en regelmatig.
    Em je schreef op mijn blog iets over de 365 berichten. Dat is precies elke dag 1...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuk!!
    En die schilderijen, WAUW!!😍

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie hanger. Had je de pot al, of heb je die er speciaal voor kunnen kopen? Ik vind je echt een kanjer hoor met al die mooie kadootjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah