maandag 9 november 2015

Ik loop met mijne lantaarn ....



Morgen vieren we Sint-Maartens op school.
Dit vind ik zelf een heel stemmig feest .
Alle kinderen gaan dan zingen aan de huizen
met mooie zelfgemaakte lantaarns .
Op onze seizoensfafel staat nu dit tafereeltje:
 een kabouterfamilie met lantaarntjes.
( Een werkje van een paar jaar geleden )
 Ik sneed uit karton deze figuren uit
met waskrijtjes kleurde ik het witte karton zachtjes .
Aan de achterkant bevestigde ik rood zijde papier .
Daarachter plaats ik dan een zacht lampje
en dat is het zo fijn om naar te kijken !

Morgen help ik heel de dag op school
met de voorbereidingen van het feest :
pompoensoep maken , feestzaal versieren ....

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en sfeervol stukje. Leuk dat jullie Sint-Maarten ook vieren. Ik ben afkomstig uit een streek waar we Sint-Maarten ook kennen, al wordt het daar gewoon in plaats van Sinterklaas gevierd. Veel plezier op het feest morgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah