donderdag 5 november 2015

Trouwkaartje en voorleespret #1



Een vriendin vroeg me of ik een 
kaartje wou maken voor een vriendin van haar ,
die in het huwelijk stapt .


Dit was de uitnodiging .
Ik gebruikte vooral het lettertype 
en gebruikte op mijn kaart ook 
alleen maar wit en rood .
Ik gebruikte een mooi stempel van SU .


Ze wou ook geld in de envelop steken ,
maar ik stelde voor om vanbinnen 
een mini envelopje te maken .
Dat vond ze een reuze idee .


Bijpassend maakte ik ook een envelop.
Ze was heel tevreden over de kaart .

Deze week is het bij ons filmweek in het
cultureel centrum .
Dat is een jaarlijkse traditie en 
vult de vakantie op een aangename manier .
Gisteren was de eerste film, 
( we gaan door tot zondag )
voor de jongste was hij net wat te druk .
Maar vandaag is het een film voor de kleintjes.
De bib bij ons werkt ook altijd mee aan dit initiatief .
Voor de film kan je daar altijd
 naar verhalen gaan luisteren,
gelinkt aan de film .
Ik en mijn kinderen zijn hele trouwe
 bezoekers van de bib en vorig jaar vroegen ze
aan me : Wil jij niet komen voorlezen ? 
En dat deden we en ik kreeg de smaak te pakken .
Het vrijwilligerswerk dat ik vorig schooljaar 
op een kleuterschool deed , 
heb ik dit schooljaar niet verder gezet maar nu
ben ik ' leeslekker ' voorlezer in de bib .
( Op woensdagen en zaterdagen met een beurtrol
ga ik voorlezen voor kinderen tussen 4 en 8 jaar )
Zo leuk om te doen 
en zelf heb ik altijd een voorliefde 
gehad voor mooie prentenboeken 
en ondertussen heb ik best al een grote collectie .


Vorig jaar tijdens het voorlezen 
maakte ze blijkbaar een foto van me .
( Hier niet scherp )
En die foto duikt overal weer op .

In de flyer van de Bib .

In de flyer van het cultureel centum .
Heel gek om mezelf overel tegen te komen !
Vanochtend ga ik dus weer voor lezen .
Ik lees erg graag met een Kamishibai ,
dat is een Japans vertelkastje .
Het thema deze week is helden ,
ik koos voor een verhaal over vriendschap .
Voor mij zijn helden geen mensen met superkrachten ,
maar voor mij zijn helden ,
 mensen die er voor je zijn als je ze nodig hebt .
Ik maakte zelf een kamischibai verhaal 
door de prenten van 1 van onze 
lievelingsboeken te vergroten en 
de teksten eruit te halen en 
aan de achterkant van de platen te plakken .
( Zo lees je gemakkelijk voor . )
Er zal best wel wat volk komen vandaag 
en dat is altijd toch een beetje spannend .
We gaan de vertelplaten verdelen ,
om de beurt gaan mijn dochter , 
mijn zoontje van 7 !
 ( hij leest super goed  )
en ik voorlezen .
Daarna zakken we onderuit 
bij een gezellige rustige tekenfilm .
Het is vrijwilligers werk ,
maar vandaag krijgen we vrijkaarten
voor de film .
Super toch !

Mijn jongens zijn al heel de vakantie vroeg op
( veel te vroeg !! )
Maar vandaag wat later ( joepie ! ) en heb ik 
rustig de tijd om
een lang bericht te typen
(hopelijk boeiend om te lezen ).
Ik ga nu havermoutse pap maken 
en dan zullen ze gauw beneden staan .
Daarna nog een keer ons verhaal
repeteren en dan zorgen dat we om
half 11 in de bib zijn .
De oudste gaat niet mee
maar gaat met vriendinnen naar 
de grote cinema in de stad .
Een fijne dag voor iedereen !

13 opmerkingen:

  1. Een prachtige kaart, Sarah. Die zal zeker in de smaak vallen bij het bruidspaar.
    En wat een leuke dag hebben jullie voor de boeg. Klinkt gezellig en ik wens jou en de kinderen dan ook veel voorleesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje afgestemd op de uitnodiging.
    Veel plezier bij het voorlezen
    Groetjes
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een geslaagd kaartje ! mooi gemaakt
    nog veel succes met het voorlezen !
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart!
    Wat leuk dat je dat voorlezen doet. Is heel belangrijk voor de taalontwikkeling van kinderen, dus ik vind het knap dat jij je daarvoor inzet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kaartje en je kaartje hieronder is een engeltje...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie, stijlvolle trouwkaart Sarah! Heel leuk dat je de kleuren uit de uitnodiging hebt gebruikt en het envelopje aan de binnenkant was een goed idee! Veel voorleesplezier!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is nu net half elf geweest, dus jullie zijn druk aan het voorlezen op dit moment :) Spannend hoor. Lezen voor een grote groep is toch wel heel anders dan thuis op de bank. Maar als er iets belangrijk is, dan is het wel (voor)lezen! Hihihi, hier spreekt de juf Nederlands ;) Je kaartje is hartstikke leuk heworden. Mooi passend bij de uitnodiging.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige trouwkaart, een goede oplossing met nog een klein envelopje binnen in.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi je trouwkaartje Sarah....en veel plezier met de voorlees activiteiten en films met de kids...volgende week moeten ze weer naar school...
    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je trouwkaartje erg mooi! Super natuurlijk als je kan werken met ideetjes geplukt uit de uitnodiging (lettertype, kleurtjes...) De stempel Mr & Mrs vind ik ook erg mooi!
    En jouw vrijwilligerswerk: tof ! Zo belangrijk die voorleesmomenten! Je wordt nog een echte B.V., of minstens een BA (bekende Antwerpenaar)!
    lieve groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kaart. Leuk die binnenkant.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige trouwkaart Sarah, super idee met dat envelopje ! En jij bent al een echte beroemdheid zeg, fantastisch ! Mag ik alvast een foto met handtekening vragen ?? :)))) Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om de uitvoering van je kaart aan te sluiten bij de uitnodiging, hartstikke mooi geworden!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah