vrijdag 9 april 2021

Gelprintingchallenge #9 ' Complementary Colors '



Vandaag laat ik nog een
een opdracht zien van de 
gelprintchallenge.
( Deze opdracht maakte ik in 
de herfst van 2019, netjes bewaard
tussen mijn concepten )
Ik maakte verschillende afdrukken
in complementaire kleuren.


Ik gebruikte deze zelfgemaakte 
stempels uit foam.


 Deze afdruk maakte ik
met rood en groen en met
de blaadjes stempel.


Hier maakte ik twee afdrukken met
geel en paars.


Met de driehoeken maakte ik afdrukken
 in rood en groen.


Met de streepjes maakte ik
deze afdrukken


Gek hoe kleuren op elkaar reageren.
Het oranje is op het blauw
eerder bruin.


Blauwe blaadjes op een oranje 
ondergrond geeft deze afdruk.


Met geel en paars maakte ik
met de bloemen deze afdruk.


Met de rondjes maakte
ik deze afdruk.
Als mijn afdrukken klaar waren,
ben ik beginnen nadenken over
hoe ik er pagina's van ga maken.


Ik bevestigde mijn afdruk op
een lege pagina en stikte 
rondom alles vast met een 
zigzagsteek. 


Met de kleine afdrukken maakte ik
deze pagina.
De afdrukken waar ik niet tevreden 
over was daar sneed ik 
letters uit.


Met de rood-groene afdrukken
maakte ik een collega.


Met strookjes wit papier die 
ik er over plakte, kreeg het
een Quilt effect.
Met een zigzag steek werkte
ik alles netjes af.


Met de oranje en blauwe afdrukken
maakte ik deze pagina.


De tekst schreef ik zelf en 
kleurde ik in zodat het 
1 geheel is.


Tot slot laat ik de hele opdracht zien.
Dat werden twee volle pagina's.


Door mijn making off weer terug te zien,
krijg ik extra stimulans om verder
te werken aan de opdrachten.
Morgen krijgen jullie eentje
te zien die ik vorige week maakte.
Tot morgen!







7 opmerkingen:

  1. hahaha, wat heb jij lekker gekliederd ! helemaal leuk en lekker creatief, je dag goed gevuld lijkt me
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heel leuk uit, ben benieuwd naar morgen fijne dag. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als dit allemaal zie, heb ik zin om onmiddellijk te beginnen met de gelliplate.
    Ik probeer morgen eens aan de slag te gaan. Nu ben ik popjes aan het samen naaien voor het goede doel. Een mevrouw van 94 breit de popjes en een paar vriendinnen en ik werken ze af. Ik laat ze binnenkort eens zien op mijn blog. En nog iets, een dikke proficiat voor de brei-mannen voor hun mooie mutsen.
    Groetjes en geniet van jullie weekend.
    Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk Sarah en wat een mooi naslagwerk maakte je voor jezelf. De stempels die je zelf sneed zijn ook heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan weer zeg.
    En ziet er erg leuk uit,
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allemaal heel mooi! En die blaadjes stempel in foam vind ik een hele leuke!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah