donderdag 29 april 2021

Mini Art Journal #1 ' Het begin '



Boekjes maken vind ik heel fascinerend...
Mijn papa werkte heel zijn leven in
een boekbinderij. Hij deed de
gouddruk op de rug van boeken.
Zijn liefde voor boeken en letters
erfde ik van hem en koester ik.


Met deze kleurrijke restjes behangpapier 
wou ik allang iets doen. 
Moriander maakte vorige week in
de klas een supertof boekje/schriftje
en dat inspireerde me.
De juf deelde de werkwijze met duidelijke
uitleg en foto's en dat was de aanzet!


Dat wou ik ook maken😉
Op deze foto zie je de katernen 
liggen ( A 5 formaat )
en snijd ik strookjes.
Een katern bestaat uit geplooide
blaadjes, die je in elkaar schuift.


Het boekje wordt niet genaaid, 
maar de strookjes gaan van de ene
katern naar de andere katern
 en worden dan
op de pagina geplakt.
Omdat ik de pagina's nog ga vullen,
doe ik het plakken later.


Hier zie je aan de zijkant de
verschillende strookjes en
de katernen.
Er boven op ligt los een pagina, 
wat mijn voorkant ging worden,
maar dat is nog veranderd.


Ik koos uiteindelijk voor deze kleuren.
Ik stikte rondom alles vast.


Ik bevestigde een lintje
 ( voor het naaien )


Hier zien jullie nog een keer 
de rug van mijn boekje.


Dan begon er een idee te rijpen
voor een voorkant.
Hier ligt alles nog los.


Dit werd het eindresultaat!

Morgen krijgen jullie nog
 een pagina te zien!

 

9 opmerkingen:

  1. Prachtig vind ik je boekje, mooi als je zulke goede / lieve herinneringen zijn. Fijne dag x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat de juf de link deelde.
    Het is echt iets voor jou, zo'n mini boekje.
    Ik ben benieuwd hoe je het gaat vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig boekje Sarah
    Wat leuk dat je zo geïnspireerd bent door de school en wat fijn zulke warme herinneringen aan je vader!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je dat weer prachtig gemaakt en leuk dat geinspireerd raakte door je zoontje...met een liefdevolle herinnering aan je vader...Prachtig Sarah!!
    lieve groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bihzondere manier om een boekje te maken, heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi boekje heb je met de behangresten gemaakt. Leuk, dat je door het boekje dat Moriander op school maakte, bent geïnspireerd en ook dat je zulke dierbare herinneringen hebt aan je vader.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heel leuk uit.
    Ja de genen zitten in het bloed he.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi gemaakt Sarah. Heerlijk dat je er zo mee bezig kun zijn en je gedachten kunt laten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah