maandag 16 september 2024

Margo daagt Sarah uit #21 'Micky en Minnie Mouse en Disney papier deel 1'



Ja hoor alle uitdagingen worden 
weer aangewakkerd. 👍
Na de uitdagingen met Femminde 
en Colien, ben ik blij dat ik
met Margo onze uitdagingen 
weer kan oppakken.
We hadden even een pauze nodig
om allebei wat dingen te verwerken 
en tijd te hebben voor onszelf 
en ons gezin en ouder(s).
Ik wil jullie vandaag een uitdaging laten 
zien, die Margo bedacht had, toen ik
in mei 2023 bij haar ging knutselen
op haar zolder op een
regenachtige dag.
(Lang berichtje - loslaten van iets)


Haar opdracht:
Maak met Micky en Minnie mouse 
en het Disney papier een kaart(en).
Die dag stelde Margo ook andere uitdagingen 
samen en aan sommige begon ik 
al met een aanzet. Maar het was ergens 
heel moeilijk, want Aranka belde me
die dag dat ze hoge koorts had.  
Ze voelde zich al een 
periode wat minder.
De dokter had al klierkoorts bij 
 haar vast gesteld,
dat verklaarde die moeheid,
maar die hoge koorts...
Die ongerustheid slorpte
wel mijn gedachten op.
De dokter zei dit en dat 
aan de telefoon maar 
een huisbezoek bij 
Aranka ging niet, 
volle agenda.
een andere dokter ook niet...
(De zorg in België kamp 
met een groot tekort en 
overwerkte dokters)
Waarom voelde ze zich niet goed...
het bleef me bezighouden.
Maar ik zat ver van haar verwijderd,
wel geteld bus-trein-tram-traject
 van elkaar verwijderd...
Ze ging rusten en veel drinken
en ze redde zich wel zei ze.

Knutselen, telefoontjes doen, 
een zieke dochter, het was zo
tegenstrijdig. 
Gelukkig was ik niet alleen 
en heeft Margo, door er op
dat moment te zijn,
 me ook rust gegeven,
ik heb wat geknutseld en mijn 
gedachten naar Aranka gestuurd
'wordt beter lieve schat'.
Haar koorts daalde gelukkig wel
de volgende dag.
Een week later kreeg ze haar
hersenbloeding,...
Gewoon pech, een verzwakt moment,
bloedvaten die in de hersenen knappen...
Ik heb heel vaak gedacht, had ik dit 
niet moeten zien als moeder,
was het geen signaal...
De neurochirurg, de chirurg van 
de spoed, ik heb ze allemaal gevraagd
'heb ik iets niet gezien of gemist...'
Maar telkens antwoordden de dokters
'ze heeft gewoon pech gehad-
het is als een fietsband die op
knappen staat, je weet niet wanneer '

Het weekend na het 
knutselmoment met Margo
maakte ik een serie met het
Disney papier, 
want ik ken mezelf als ik het niet
ineens opmaak dan belandt het papier
in de vergetelhoek. 
-vandaag zie je deel 1-


Met de uitdaging van Margo
maakte ik eerst dit kaartje. 


Ik plaatste het liefdevolle
koppeltje op een cirkel en koos
het ruitjes papier.


Op het tweede kaartje plaatste
ik het koppel op een rood vlak
van het Disney papier.


Uit een ander stuk design papier
van de opdracht knipte ik 
het rijtje met de kastelen 
en het fototoestel.


Beide kregen ze het tekstje 
'Happy wishes enclosed'.
Een stempel die ik tegen kwam bij
Margo op haar knutselzolder en die
ik meerdere keren afdrukte.
Morgen en overmorgen zien jullie
wat ik vorig jaar in mei nog
met de rest van het Disney papier maakte.
Ik ga zo meteen kijken bij Margo,
ik ben benieuwd wat zij 
met de opdracht deed (kijk HIER).

Ik heb voor Margo een nieuwe opdracht,
kerstmis komt steeds dichter bij dus:


Maak met het papier van MD
minstens 2 kerstkaartjes.
Kleur de stempels
met copics.

Jullie zijn tot op het einde van 
dit lange bericht geraakt,
waarin ik toch even iets van me
moest afschrijven. 
En nu hop, de blik weer op
vandaag en de toekomst.
Woensdag hebben Margo en ik
in de zoo afgesproken en daar kijk ik
zo naar uit. Het is tijd om nieuwe 
herinneringen te maken om
op terug te kijken.

Fijne start van de week.
☀️
 





 

12 opmerkingen:

  1. mooie kaartjes heb je gemaakt met het setje ! geslaagd
    fijn dat je Margo in de buurt had om je mee door de zware tijd te loodsen,
    liefs, Martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt in alle hevigheid wéér binnen, wat was het een angstige en zware tijd maar je meisje heeft het gered en jullie waren allebei zó dapper! De kaartjes zijn super cute met héél leuke teksten 😍.
    Ik ga snel bij Margo kijken, van haar kant is het al maanden zó stil....
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De zorgen en het "gemis" van de signalen kan ik mij zó goed voorstellen.
    Maar echt, zoiets zie je niet aankomen en kan je niet weten.
    Het liefst weet je een oorzaak, krijg antwoorden op je vragen, maar ik dit geval zal je dat niet krijgen omdat het er gewoon niet is.
    Hoe stom het ook klinkt (je wil het eigenlijk niet horen), het is inderdaad domme pech.
    Het is goed voor je om af en toe terug te gaan in die tijd en lekker van je af te schrijven, blijf dat maar doen, dat lucht op.
    Leuke vrolijke kaartjes, Disney is altijd leuk, hoe oud je ook bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit mij helemaal bij Daphne aan, het is soms zo lastig hè, je wilt soms antwoorden op vragen die er niet zijn. En moederinstinct kun je niet negeren dat is er soms gewoon zo. En soms even van je af schrijven kan zeker helpen.
    Je laat in ieder geval weer leuke kaarten zien van de uitdaging met Margot. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach Sarah, als je weer terugkijkt op zo'n heftige tijd krijg je toch wel een brok in de keel
    En inderdaad je hoeft absoluut geen schuldgevoel te hebben, dit had je niet kunnen voorkomen
    Wat fijn dat jij en Margo elkaar weer mogen inspireren
    Prachtig deze mickey en Minnie serie
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie kaartje met de minnie en micky mouse, leuke details heb je gebruikt
    gelukkig is de nare periode voorbij en gaat het steeds beter met je dochter iets om blij mee te zijn en je hebt gelijk dat je dat ook soms van je af moet schrijven want het is niet niks
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daphne heeft het heel mooi verwoord. Jij als Moeder van Aranka hoeft absoluut geen schuld gevoelens te hebben. Fijn dat het van je afschrijven bij jou zo goed gaat!
    Je hebt een super serie gemaakt met de twee disney vriendjes.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verdrietige en spannende tijd was dat. Natuurlijk heb je vaak gedacht dat je iets bij haar had moeten merken. Maar helaas werkt het niet zo. We zijn gelukkig een jaar verder en gaat het een stuk beter met Aranka.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuke kaarten. Ik kan me wel goed voorstellen dat ze veel bij je losmaken, het was een heel heftige periode. Gelukkig is het met hard werken toch redelijk goed gekomen en kunnen jullie kijken naar de mogelijkheden en de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sarah,
    Wat een superleuke kaartjes maakte je met de opdracht. Ik vond het weer even heftig om het nu zo te lezen, ook bij mij kwam het even allemaal terug. Zo onwerkelijk ook he.
    Gelukkig is er in de tussentijd veel gebeurd en gaat het een stuk beter met haar.
    Ik kijk ook zo uit naar woensdag, het gaat ons deugd doen.
    Ik was het ook al weer helemaal vergeten, het lukt me niet meer om iets voor mijn blog te doen op mijn GSM, zo vervelend en op het werk is dat allemaal geblokkeerd dus ik kan niet op Blogger, begrijpelijk ook wel natuurlijk.
    Ik ben ook best wel nieuwsgierig wat je nog allemaal maakte en alvast tot woensdag
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Sarah, wat mooi dat je het zo van je af kunt schrijven. Je kunt lezen dat je er vanuit je gevoel over schrijft, maar ook met een afstandje ernaar kunt kijken en beschrijven. Dat is knap en mooi.
    Je kaartjes zijn heel gaaf. Nu snel naar Margootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je maakte prachtige kaarten en fijn dat je bij elkaar je verhaal kwijt kunt en samen aan de knutsel.
    Natuurlijk denk je heel vaak terug en had je iets willen zien toen, maar helaas is dat niet zo maar snap je gevoel wel XX Fijn dat het nu allemaal zoveel beter gaat.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah