zaterdag 14 september 2024

Sarah daagt Colien uit # 17 '🌈achtergrond en elfjes'



Dit kleurrijke drietal is mijn
resultaat van de uitdaging die
ik bedacht voor Colien.


Ik had voor Colien volgende 
opdracht bedacht:
Maak met je eigen alcoholinkten 
een 🌈 achtergrond,
gebruik daarvoor het yupo papier. 
Met de elfjes van Hello Bluebird maak je
 met je achtergronden een leuke kaart(jes).
HIER kan je een filmpje bekijken,
dat dient als inspiratie.


Na het kijken van het filmpje 
 gebruikte ik een restje vilt en
een oude geodriehoek en
probeerde wat uit.
Ik vond het super leuk 
om te doen.


Ik maakte deze achtergronden.
Drie daarvan gebruikte ik voor
deze uitdaging.


Ik kleurde de elfjes in met mijn copics.
Ik gaf ze witte jurkjes want de 
achtergrond is al zo kleurig.
De vleugels kregen een glittering en
een glimmend laagje.


Ik maakte een schikking en ik
werkte ze verder af.


Dit werd het eerste kaartje.


Ik gaf de elfjes tekstballonnen.


Kaartje nummer twee


De kaarten kregen ook elk 
een tekstje van de stempelsets.


Deze tinten zijn iets zachter en
het leek me leuk als kaart 
om iemand een knuffel te sturen.


Hier leende ik een tekst van 
een elfjesset van MFT.
De dikke zwarte teksten zijn
van Carla.


Alle kaarten kregen een omlijning 
met een zwarte posca stift. 
Ik ben benieuwd wat Colien maakte
met deze uitdaging,
gaan jullie ook kijken op haar blog?

Ik had nog 1 achtergrond over,
die verschijnt morgen in een berichtje.

Het was trouwens de week
van de regenbogen met het
wisselvallige weer.


Deze week zelf een dubbele 🌈 🌈
die ik spotte uit mijn raam!

Morgen nog meer 🌈
Tot dan!



7 opmerkingen:

  1. Wauw, je maakte maar liefst 4 achtergrondjes en 3 prachtige kaartjes, gaaf! De gegolfde versie in pastel is ook fantastisch. Grappig dat jij juist koos voor witte jurkjes voor de elfjes, terwijl ik ze juist bontgekleurd heb aangekleed :) Leuke uitdaging weer met kleurrijke resultaten! Op naar de volgende....
    Fijn weekend, grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor al je reacties Sarah en je laatste maakte me natuurlijk nieuwsgierig 😊! Dat filmpje had ik nog nóóit gezien en wow wat is dat leuk met een verbluffend resultaat, je regenboogkaartjes met die schattige elfjes zijn enig 😍! Ik wist het niet maar Aartje liet me weten dat er bij de begrafenis van haar zoon ineens een regenboog verscheen en ze er laatst in de trein ook 2 zag... mijn kaartje raakte haar...
    Fijn weekend XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaarten met mooie achtergronden, heel creatief! De elfjes zijn ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie, kleurrijke kaarten heb je gemaakt. Leuk met de elfjes op de gekleurde achtergronden.
    Leuke uitdaging weer!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaarten, Sarah
    Heel mooi met de alcohol inkt
    Een dubbele regenboog dat is gaaf
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een gave techniek is dit! Heel mooi effect. Ik ben al bij Colien geweest en ze lijken wel op elkaar jullie kaarten. Ik word er altijd vrolijk van, van de regenboogkleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, 3 kaartjes zelfs.
    Ik schrijf het bij Colien, ik vind de regenboog kleurtjes altijd heel mooi ik een kaart.
    En met de elfjes krijgt het meteen een sprookjesachtig effect.
    Leuk de tekstballonnetjes.
    Leuke opdracht, 1 om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah