maandag 16 september 2019

Oefenen met de Gelliplate #1


Na de workshop met Mariken,
wou ik het thuis ook proberen.
Maar omdat ik nog geen Gellipate
had probeerde ik het met een glasplaat.
Dit leverde deze afdrukken op.
Wel leuk, maar op zo'n glasplaat
droogt de verf heel snel op,
dus besloot ik om een Gellipate
aan te schaffen.


De eerste probeersel met
de gellipate en 
stencils leverde dit op.


Na een bezoekje aan de bib
vond ik heel wat inspiratie 
en tips in dit boek.


Ik keek rond me en verzamelde
vanalles waarmee je effecten kan
brengen in je verf.


Oude winkelkaartjes daar knipte ik
inkepingen in.
Maar ook met een hele kaart
kan je toffe effecten krijgen.


 Bij het gerief van de kinderen
vond ik deze nog.
De twee linkse behield ik,
maar de twee rechtse daar haalde 
ik het huisje en de auto af en deed
er streepjes en driehoekjes op.


Met wat experimenteren
kreeg  ik deze afdruk.


Hier zie je goed
de nopjes van het legoblokje,
de cirkels van de dopjes,...
Je kan er eindeloos mee
spelen.


Ook oude cd's gebruikte ik.
Twee omwikkelde ik met touw.
Ik kocht dino pasta en ik kreeg ineens
het idee om daar een cirkel mee
te maken.


De cd's geven leuke effecten,
dat zie je hier.
Ik gebruikte ook wat golfkarton
om strepen aan de brengen.


Heel fascinerend vind ik dat 
gelliplaten. 
Het brengt mijn hoofd echt tot rust.
Maar samen is nog leuker,
dus vandaag ga ik naar Margo.
Ik neem wat van deze spulletjes
mee en we gaan 
gezellig kliederen en knutselen!
Zo'n zin in!










19 opmerkingen:

  1. wat heb je al veel leuke dingen uitgeprobeerd! wordt vast leuk om samen met Margo een en ander uit te proberen, veel plezier!
    Benieuwd wat je met al je achtergrondjes zal maken ook!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf, Sarah! Wauw, wat een hoop ideetjes.
    Veel plezier met Margo!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent helemaal in de gelli plate mood! Wat een hoop leuke tools heb je gemaakt om te gebruiken en wat een mooie resultaten. Lekker doorgaan met 'kliederen' en er later een keer toffe kaarten of labels mee maken. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk effect heb je er zo zelf aan gegeven, Sarah.
    Fijne dag bij Margo gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie voorbeelden heb je voor ons gemaakt, bedankt voor de tips

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk kliederwerkjes ! mooi, ben benieuwd hoe je ze gaat verwerken... Jammer dat ik niet wist dat je geen gelli plate had, heb er hier nog wel eentje...
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo heb je binnen een korte tijd ineens heel veel mooie achtergrondjes.
    Ik vind die behaagt met de glasplaat wel leuk, maar eerlijk is eerlijk, die met de gellipate zijn mooier.
    Waar ontzettend leuk zeg!
    Mijn moeder maakte zelf een gellipate, met een recept gevonden op internet.
    Ze maakte het lang hebben, maar het werkt nog steeds.
    Heel af en toe gebruiken we het samen.
    Ik gebruik dan ook van alles om figuurtjes te maken (kammetje, bubbel plastic, wikkel van een rol beschuit, tandenborstel, bladeren van een boom, enz)
    Het is heerlijk om te doen en inderdaad erg rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat gaaf! Leuke effecten, erg mooi! Jij hebt voorlopig genoeg achtergrondjes, daar komen vast toffe dingen van!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb ook geen gelliplate maar als ik zo bij jou zie moet ik er echt eentje aanschaffen! Wat heb je dat leuk gedaan en wat een goede uitleg! Super leuk! Veel knutselplezier en je hebt me overtuigt hoor, ik zet hem op mijn lijstje! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die met geel, groenen paars wel leuk geworden. Jebent vast nog lang niet "uitgespeeld" met deze techniek, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk he, wat experimenteren. En, je kunt van alles gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super Sarah, leuk zoals je vol enthousiasme met allerlei materialen aan de slag bent gegaan. Je hebt al een leuke stapel met mooie prints gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, jij bent goed bezig geweest met de gelliplate zeg! Leuk hoe je met huis- tuin- en keukenspullen zo’n mooie effecten kunt krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er leuk uit Sarah, jullie hebben vast een inspirerende knutseldate gehad vanmiddag.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je druk geweest: prachtige werkjes heb je gemaakt. Leuke ideetjes om zelf ook eens te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat lekker zitten knoeien met inkt en het levert nog mooie resultaten op ook.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel tof geworden! En wat kun je veel gebruiken voor toffe creaties he.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaah, mooi Sarah! Mijn gelli plate wordt regelmatig gebruikt, het is de moeite waard om er 1 te bezitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Toch heel goed gelukt al vind ik. Mooie texture tools ook!
    Nog veel plezier met het printen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah