donderdag 5 september 2019

Omkeerbare schoudertas



Vandaag toon ik deze
handige zak.


In mijn voorraad stoffen
had ik een oud gordijn liggen
van de jaren 60 - 70.
Ooit gekregen, als gordijn niet 
meer bruikbaar, maar 
er zijn nog wel goede stukken
over voor iets anders.


Ik vond op Pinterest een
leuk model en ik ging
aan de slag.


Het is een heel leuk
model om te maken.
En het is omkeerbaar.
Deze is de felgekleurde,
vrolijke kant.


Deze de neutrale 
kant.


Ik bedacht zelf nog om
ergens een knoopje te
bevestigen. 
Zo kan hij netjes opgeborgen
worden in mijn tas.


Ook weer langs beide kanten.
Deze zak maakte ik
in de lente en ik
gebruik hem vaak.
Ik maakte er ook 1 voor mijn
zus, want ze is net als ik grote
paars liefhebber.

11 opmerkingen:

  1. TOP! tas, ben ook met zoiets bezig, maar nu even geen tijd. Dit patroon is overigens nog simpeler als die van mij, ook omkeerbaar maar meer naaiwerk . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ben ik nu eens jaloers van ! Jij kan van het kleinste stukje stof een leuk hebbedingetje maken. Ik ben eens naar een naailes begonnen, ik heb onder begeleiding twee mooie tassen en 2 mooie toilettassen gemaakt, en dan was het verhaal gedaan... de juf is naar Portugal gaan wonen en nadien is het er niet meer van gekomen. Toen mijn mama en mijn schoonmama er nog waren... dan deden die dat voor mij.
    En nu begin ik er niet meer aan, ik heb, vind ik al hobby's genoeg. Maar toch vind ik he nog altijd jammer. Een dikke proficiat. Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sarah,

    Super leuke tas is dat! Ik zie hem ook liever zo dan dat ik de stof als gordijn zou zien hangen... Maar het is dan ook van de jaren 70... Lekker vintage... Ik had toen behangpapier dat hier erg op leek, wel oranje-bruin-wit...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke stof voor een tas, Sarah. Lekker vrolijk. En wat handig dat je 2 kanten kunt gebruiken, zelfs bij het opbergen. Jij denkt ook aan alles.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enige tas. Ik houd erg van zulke leuke ( makkelijk te maken) tassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk en super handig lijkt blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat is dit leuk! EN knap dat hij omkeerbaar is, dat vraagt erom dat je heel netjes naait! En zo leuk, zo'n oud gordijn!
    Alweer vrijdag Sarah, wat gaat de week snel voorbij. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke tas. Ik ben gek op dit soort eenvoudig te maken tassen. Een leuk patroon trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt een prachtige tas! Handig ook, dat ze tweezijdig is, dan kan je ze extra vaak gebruiken.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie tas ! De kleurtjes ook helemaal top !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat knap gemaakt. Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah