donderdag 26 september 2019

Winkelzakjes


Afgelopen week maakte ik 
zakjes met mijn naaimachine
voor ons houten winkeltje.


Deze zakjes, waar ooit bloembollen
in zaten, deden al zeker 13 jaar dienst
als winkelzakje.


Maar de dunne stof begaf het echt
en daar moest ik iets aan doen!


Leuke stofjes genoeg...
zelfs met groentjes...
Dus ik bestudeerde het model,
besloot om met een binnenstof
en een buitenstof te werken
en ik maakte deze veel
leukere zakjes.


Winkeltje spelen het blijft 
toch zo tof voor
jong en oud.


Ik ging fruit en groenten
kopen.


De winkelier stak alles
mooi in dit zakje.


Ik koos heerlijke gebakjes uit.


Die gingen in dit zakje.
Van de rekening viel ik
wel achterover,
maar ik kreeg een 
gevulde portemonnee 
met muntjes en briefjes 
in mijn handen
en dan was het zo betaald,
zelf pinnen kon.

Fijne dag!

5 opmerkingen:

  1. Oh wat enig Sarah! Ik heb ook goed herinneringen aan winkeltje spelen. Alleen hadden de kinderen wel boodschappen en een kassa, maar geen winkeltje. Zo kwam het dat mijn voorraadkast netjes leeg gehaald werd en dat alles uitgestald. De meiden wilden graag dat ik de bonnen van de supermarkt bewaarde en die kreeg ik dan mee als ik boodschappen bij hun ging doen. Wat een leuke herinneringen!
    De zakjes zijn super! Ik heb gen stof gekocht....eerst de voorraad toch maar opmaken...ik schrok van wat ik nog in de kast had liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi deze tasjes gemaakt van die leuke stofjes Sarah...daar kunnen de kids weer mee vooruit...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het werd dus echt tijd voor een nieuwe boodschappentas, je hebt weer voor een hele week groente en gebak ingeslagen voor jezelf.
    Of willen de winkeliers ook bij je komen eten?
    Wel handig dat je er ook kan pinnen . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, die tasjes waren zeker aan vervanging toe😂.
    Zoals altijd maakte jij er weer een mooi iets van.
    Wat leuk dat je mee mag spelen!
    Gelukkig kon je pinnen, want je had vast niet zoveel contant bij je😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal over jullie winkelavonturen en knap hoe je die winkeltassen hebt gemaakt ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah