zaterdag 19 december 2020

Oude kerstballen in een nieuw gestipt jasje



Toen ik vorige maand de kerstboom
en de kerstversiering boven haalde
kreeg ik het idee om oude 
kerstballen te pimpen.


Deze kerstballen hadden hun beste
tijd gehad.


Ik zette de ballen op een stokje
 in een bokaal met zand.
Dat werkte prima om ze zo
te verven.
Bij de eerste lagen kreeg ik de ballen
niet mooi wit, maar na verschillende lagen
en veel geduld kreeg ik ze mooi wit.


Zonder een patroon, maar op mijn 
gevoel en hier een daar wat 
inspiratie van Pinterest begon
ik met te stippen op de kerstballen.


Na verschillende stipsessies had ik
uiteindelijk zes unieke kerstballen.
Ik laat ze jullie in detail zien.


Bij deze liet ik me inspireren door
een afbeelding die ik vond 
op Pinterest.


Natuurlijk gaf ik er volledig mijn
eigen draai aan.


Op de tweede bal stipte ik
mijn cirkels niet vanuit het midden,
maar plaatse ik ze schuin.


Ik stipte volledig op 
mijn gevoel.


Nummer 3 werd deze.


Dit is een detail foto van
de onderkant.
De verf heeft hier en daar wat krakjes,
maar dat maakt ze juist
handgemaakt.


Bij kerstbal nummer 4 werd dit
de bovenkant


En dit de onderkant.
Ik heb aan dit hele project in stukjes
gewerkt want je moet de bal
ook nog kunnen vasthouden en de 
verschillende lagen moeten drogen.
Ik was dan ook blij dat ik ze 
deze week heb afgekregen.


Dit is het kleinste balletje.
Deze is echt van glas en nog
eentje van mijn bomma.


Hier koos ik voor kleine
stipjes.


Het laatste exemplaar kreeg dan
weer wel grotere stippen.


Met in de grote stippen 
kleine stippen als versiering.


Hier zie je de kerstballen netjes 
op een rij aan een dennentak.
Ik ben zo blij met het resultaat.


Ik bevestigde de tak bij ons
seizoensplekje waar nu de
kerststal staat.
In 2015 schreef ik er al eens een
berichtje over, dat lees je HIER.
Ik ben 1 figuurtje vergeten op te
hangen merk ik als ik mijn
oud bericht lees. Wie?
Ik laat jullie nog even meegenieten
van de kerstpopjes.


Dit is Jozef en Maria, Jesus, 
de os en de ezel


 de herders...


De drie wijzen...


De popjes naaide ik 15 jaar geleden
allemaal zelf van vilt.
Ze zijn niet groot dat zie je aan 
deze foto.
De kerststal had ik gevonden
bij het grof huisvuil.
Iemand deed ze weg, misschien 
waren de stenen beeldjes
allemaal stuk gegaan...
Ik zorgde dat de stal weer bewoond
werd en hier komt de kerststal elk jaar
weer tot leven.

πŸ…•︎πŸ…˜︎πŸ…™︎πŸ…︎  πŸ…¦︎πŸ…”︎πŸ…”︎πŸ…š︎πŸ…”︎πŸ…︎πŸ…“︎


 



13 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een voorbeeld in recycling, Sarah! En je kerstballen zijn zo mooi geworden. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat heb je supermooi gedaan! Lijkt me best lastig zo op een kerstbal te werken. Heel sfeervol, het staat erg mooi! Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat een leuk idee en zo mooi uitgevoerd super mooi. Het stalletje verdiend een 2de leven met de schattige kerstfiguurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Sarah
    Wat heb je die ballen mooi gemaakt!
    Ik liet het aan Richard zien en die was helemaal weg van je stipwerk! Prachtig gemaakt zeihij!
    En dat stalletje wat is cst schattig zeg en ook een tweede leven gegund, wat ben je toch creatief, die kerstfiguurtjes ook zo leuk allemaal..
    Ik denk dat ik het engeltje niet zie hangen....
    Geniet van je dagen met elkaar!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij toch super creatief, Sarah. Ziet er ook allemaal prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gestipte ballen zijn prachtig geworden! Knap gedaan. Bedankt voor je mooie kerstkaart. Ik heb ‘m goed ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kerstbollen die een tweede leven krijgen, net zoals je kerststal.
    Is het acrylverf dat je hiervoor gebruikt hebt Sarah ?
    Groetjes,laurettr

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi gestipte kerstballen!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 1 woord, PRACHTIG!!!
    Wat zijn dit verschrikkelijke leuke mooie unieke kerstballen geworden zeg.
    Heel veel werk, maar dat heeft je vast ook heel veel ontspanning gegeven afgelopen tijd.
    Nu genieten, want ze zijn echt prachtig.
    Ook je kerststal, zΓ³ leuk.
    De engel, ik mis de engel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw!!! Dit ziet er echt onwijs leuk uit. Kei gaaf gemaakt!!!
    Beautiful card, really awesome!!!
    Grtjs
    Claudia
    http://creativesketchygirls.blogspot.be/
    http://knutselmeisjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit bericht heb ik niet voorbijzien komen, maar wat heb je de ballen mooi gemaakt zeg!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een enig idee om kerststallen zo te versieren. Ze zijn nu toch veel leuker hè.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah