woensdag 16 november 2022

Mozaïek stempels-Deel 1- Enkelvoudige en tweekleurige afdrukken



In mei 2021 haalde ik mijn guts 
en inkten boven en werkte ik aan een
project dat daarna is stil blijven liggen.
Maar afgelopen oktober heb 
ik het weer opgepakt.
In 7 delen neem ik
jullie mee in het proces.
Vandaag de aftrap met deel 1. 


In mei 2021 begon ik met het gutsen 
van 1 grote mozaïek stempel.


En 4 kleintjes


Hier zie je de afdrukken.


Daarna begon ik wat te experimenteren,
met ze repeterend te stempelen.


Daarna maakte ik van elke stempel
nog een negatiefstempel.
Zo kreeg ik nog meer variatie en 
kreeg ik verschillende combinaties.
Jullie kunnen meevolgen
in de volgende foto's.




 



Eindeloze mogelijkheden 
zoals jullie zien.


Ook Jaro wou graag meedoen,
hem gaf ik een gom om in te gutsen,
dat is iets zachter.


Hij maakte deze super leuke afdrukken.
De low budget inkt waarmee we werkten 
heeft welke leuke kleuren, maar ze
zijn niet permanent en geven snel vegen.

 
Met wat research ontdekte ik dat 
 deze mini inkt permanent is,
 dus schafte ik ze aan.
Wat het resultaat is met deze inkten
zien jullie morgen in deel 2.

🍁Fijne dag 🍁















8 opmerkingen:

  1. Prachtig resultaat Sarah
    Wat leuk dat je stempels zelf hebt gemaakt, ook Jaro kan er wat van zeg!
    Heel leuk dat je stempel zo in mozaïek kunt gebruiken
    Benieuwd naar het vervolg
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een prachtig resultaat heb je gekregen met je zelfgemaakte stempels! Maar wat een werk zeg! Ook die van Jaro zijn heel mooi geworden!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie dit super mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk klusje en een mooi resultaat. Ik vind de stempels van Jaro erg goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf Sarah! Geweldige resultaten van het repeterend afdrukken, super goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel knap gedaan Sarah en ook van Jarno. Ooit heb ik eens van alles aangeschaft om zelf stempels te snijden maar het is er nooit van gekomen. Ik heb alles weg gegeven.
    Leuk dat jij dat kunt ik vind het top.
    Groetjes en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw zeg, ik kijk mijn ogen uit. Wat een creativiteit en wat een mooie kleuren! EN ook Jaro heeft talent met de gum. Leuk om zo samen bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Sarah,
    Waaw! Wat een leuk project! En tof dat Jarno mee wou doen... Benieuwd naar het vervolg...
    Ik heb een tijdje geleden mijn stempel teruggevonden die ik ooit op school in linolium gesneden heb... Was fijn weerzien. Weet hem ondertussen ook al niet meer liggen ;o)
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah