maandag 21 februari 2022

Als iets liefs je verlaat blijft nog altijd de liefde



Deze mooie tekst handletterde ik
op 1 van de kaartjes ter ere 
van het overlijden van de
mama van mijn (half)zus.


Ik liet deze kaarten vorige week al zien.
Toen ik ze maakte wist ik al dat
de mama van mijn (half) zus een
beroerte had gehad en al enkele
weken in coma lag. We bleven hopen
op een mirakel, maar de situatie
zag er niet zo goed uit.
Ik wou de kaartjes klaar hebben,
in geval dat, maar liefst hoopte ik
dat het niet nodig zou zijn.
Afgelopen donderdag
kregen we het slechte
 nieuws dat ze overleden is.
Doordat de kaartjes al klaar 
waren kon ik me zaterdag 
bezighouden met de teksten.
De twee bovenste zijn voor de
kinderen van mijn zus.
De kaart links onder voor mijn zus en 
de oranje voor de levenspartner
van de overledene.


Ik maakte stijlvolle enveloppen.
Na de foto kwam hun naam
er nog op.


Vanbinnen schreef ik
betekenisvolle teksten.
( Inspiratie van Pinterest )


Deze tekst is voor mijn zus.


Deze voor de levenspartner 
van de overledene.


En deze tekst schreef ik voor
mijn nichtje en neefje.

Gisteren zijn we met zijn allen
op pad gegaan om de kaarten 
af te geven.
Dit bezoekje was al eerder gepland,
want we wouden graag ons nichtje 
nog zien met haar bolle buik.
( Baby wordt verwacht rond 1 maart )
Nu was het bezoekje extra waardevol
en bijzonder.
Dood en leven, ze liggen
soms heel dicht bij elkaar...

Morgen nog een mini
vervolg op dit bericht.

Fijne dag!

22 opmerkingen:

  1. Zulke mooie kaarten geven troost. Ik denk dat iedereen, ondanks het verdriet, er blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja deze kaarten hebben we ook nodig , en je hoopt zo zolang mogelijk weg te kunnen bergen, maar opeens zijn ze nodig.
    Jij hebt er mooie persoonlijke teksten ingeschreven (heel knap zo mooi geschreven).

    Liefs Annemarie en Merit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaarten ze zullen troost brengen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verdrietig nieuws Sarah.
    Hopelijk geven je mooie kaartjes een beetje steun.
    Groetjes en heel veel sterkte,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige stijlvolle kaarten, Sarah
    Troostvol
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig.
    De teksten maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stijlvolle kaartjes voor de gelegenheid Sarah. Ik schrijf ook altijd iets van tekst in de kaart en mijn inspiratie komt ook vaak van pinterest.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontroerende teksten die je omgetoverd hebt tot prachtige kaarten! Ze zullen zeker troost geven. Sterkte hoor met alle zorgen en verdriet

    Hobbygroet
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit heb je prachtig gemaakt!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige stijlvolle condoleance kaarten Sarah.
    Mooie hand geschreven teksten.
    Deze mooie kaarten doen een mens goed.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sarah, wat een mooie kaarten en hele mooie teksten voor deze moeilijke momenten, ze zullen zeker een troost zijn.
    En je teksten zijn prachtig geschreven. En ook de kaarten van je vorige post zijn juweeltjes. Fijne week. Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk zijn deze mooie kaarten een troost voor de familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat kun jij toch prachtig handletteren Sarah! En je hebt heel mooie teksten gebruikt! Veel sterkte!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaarten met prachtige teksten, zowel in woord als in uiterlijk. Ze zullen zeker troost bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaarten met heel mooie teksten, Sarah. En zo persoonlijk om het te handletteren.
    Die tekst van Hanna Lam (de mensen van voorbij) vind ik ook altijd zo mooi, ik gebruik het ook wel in herdenkingsbijeenkomsten.
    Sterkte.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooie kaarten zijn het, maar de teksten zijn helemaal warm en lief en troostrijk. Prachtig Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo verdrietig maar wat heb je dit liefdevol gemaakt en weer zó schitterend geschreven, dat zal héél goed doen Sarah!
    Liefs XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie kaartjes met al even mooie woorden die vast veel troost bieden, veel meer dan laten weten dat je aan ze denkt kan je niet doen. Veel sterkte. Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Sarah,

    Wat een mooie teksten kwamen binnen in de kaarten. Daar zullen de zus, nicht, neef, en partner veel aan hebben... Jij kan het ook zo mooi schrijven, dat lukt mij absoluut niet hoor!!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een verdrietig nieuws Sarah, je hebt mooie teksten geschreven, en ook de koker met papiertjes en een persoonlijke tekst zal hen vast en zeker kracht geven in deze moeilijke periode…lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige kaarten voor zo een intens verdriet. Dit zal echt wel geapprecieerd worden door je familie
    Sterkte
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah