donderdag 17 februari 2022

Papa, ik mis je πŸ’œ - Mini fotoboekje



Vandaag zou mijn papa 76 jaar
geworden zijn.
Zijn laatste verjaardag die we
echt samen vierden
was op zijn 72 ste.
Ik maakte twee jaar geleden dit
mini boekje.
Vandaag op zijn verjaardag wil
ik het graag aan jullie laten zien.


Voor dit boekje gebruikte ik
hemden van mijn papa


Eerst beklede ik de pagina's
met stof en naaide het vast.


Het naaien zie je hier beter op
de gekleurde stoffen.
De snijmal die ik gebruikte om dit
boekje te maken is van Essential.
 

Ik koos elke keer andere stofjes.


De verschillende pagina's
verbond ik aan elkaar door een 
smalle strook door de gaatjes te rijgen.
Daarna selecteerde ik enkele
foto's en werkte het boekje af.


Dit werd de voorkant.
Ik maakte met het zelfde stofje, 
waarmee ik de pagina's verbond,
een sluiting.


Op de sluiting naaide ik met
de hand een magneet.
Elke foto naaide ik met
mijn naaimachine op de pagina.
Ik plakte de verschillende pagina's
pas na het naaien aan elkaar vast.


In het boekje zijn mooie 
herinneringen van ons twee.


Maar ook met mijn papa alleen.
Hij kon genieten van een goed boek
en een wandeling.


De laatste jaren kon hij niet
meer zelf wandelen en duwden we met
veel liefde zijn rolstoel. 


De laatste pagina ziet er zo uit.


Voor mijn broer en mijn (half) zusje maakte
ik ook zo'n boekje met vanbinnen
aangepaste foto's.
Ze waren af twee jaar geleden.
Mijn plan was om ze af te geven op een 
moment dat we met zijn drieΓ«n 
samen konden zijn rond papa's verjaardag.
Maar Corona zorgde er voor dat dit
moment er pas was afgelopen zomer.


Toen gaf ik de boekjes met daarbij
nog een klein zakje gemaakt van
papa's lievelingshemd.


Dat was deze. Er staan al lijnen op
van mijn patroon maar ik dacht nog
net op tijd om er een foto van te maken
voordat ik er de ✂️ in zette.

Mijn zus en broer waren enorm
verrast door deze attentie en 
gingen het boekje en 
het zakje koesteren.
In mijn zakje bewaar ik papa's
oude sleutels zodat ik altijd
binnen kan bij mijn mama
als ze even niet thuis is of
 ze hulp nodig heeft.


Tot slot laat ik nog een collage 
zien van mijn boekje.

Papa, ik mis je πŸ’œ

15 opmerkingen:

  1. ❤❤❤❤πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig herinneringsboekje met de kleding van je papa, het gemis blijft Sarah maar zo`n boekje geeft troost.
    Ik heb een vleesvorkje van mijn papa en gebruik het nog steeds al is het dit jaar al 40 jaar geleden dat hij overleed. Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier past maar één woord: PRACHTIG.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk herinnering boekje met de herinnering stofjes.
    Sterkte op deze dag.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een prachtig herinnering boekje Sarah. Heel mooi gedaan. Wat een liefde spreekt hier.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je mooi gemaakt, Sarah
    Prachtige herinnering aan jullie vader, lief dat je het ook gedeeld hebt met je broer en zus
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Sarah wat mooi en zo speciaal! Ik krijg er kippevel van, wens je veel sterkte vandaag.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat een prachtig aandenken, heel lief dat je het ook voor je broer en zus hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je heel MOOI gedaan Sarah!
    Wat een mooie herinnering voor jullie.
    En zo gaaf dat je dat van je vaders overhemden hebt gemaakt....maakt het heel speciaal!
    Groetjes en sterkte he,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig en dierbaar herinneringsboekje heb je gemaakt. Ik geloof graag dat het voor jou, je broer en je zus heel waardevol is. Koester zulke dingen!
    Groetjes van HenriΓ«t

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat een prachtig aandenken aan je papa Sarah.
    Wat lief dat je ook een boekje maakte voor je zus en broer.
    Dit is een herinneringsboekje om te koesteren.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh.... wat ontzettend mooi, dit aandenken. En zo lief dat je ook voor je broer en zus hetzelfde maakte. Ik snap dat ze er heel blij mee zijn en het bewaren en koesteren. Dat je het met stofjes hebt gemaakt van oude hemden van je vader.... zo'n tof idee..
    De tasjes zijn ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig boekje Sarah, zo'n mooie herinnering aan je vader ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat veel liefde spreekt er uit dit bericht.
    Wat heb je dit ontzettend mooi gemaakt.
    Foto's hebben altijd een mooie herinnering en als ze dan in zo'n mooi boekje zitten koester je dat elke dag weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi boekje vol herinneringen, prachtig gedaan.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah