dinsdag 1 februari 2022

80 🦁- geboortekaartjes



Ik was in het weekend bij mijn zus
en ook mijn nichtje was er 
met haar bolle buik.
Ik vertelde het al op mijn blog
dat ik geboortekaartjes 
voor haar zoontje mocht maken.
Ik wou de kaartjes graag op tijd 
af hebben.  
Exact volgende maand is haar 
uitgerekende datum ( spannend ! ).
Het is me dus gelukt 👏
Dit werd het ontwerp.
Mijn nichtje is er 3 keer voor naar
hier gekomen om het mee vorm te geven
en voor de rest veel heen en weer 
berichten met what's app.


Op het label gaan ze zelf nog
een naam schrijven als de baby
geboren is.


De leeuw en de blaadjes zijn
stempels van Hello Bluebird.


Ik begon in december met het 
stempelen en kleuren van 
de leeuwen.


80 stuks!
Een hele safari!


Als mijn nichtje op bezoek was draaide 
we al heel wat vormpjes uit.
In Jaro zijn extra lange Kerstvakantie 
zorgde hij ervoor dat er van alles
80 waren.
Jaja, je moet kinderen bezighouden en 
voor zijn nichtje deed hij dat met
veel plezier!


In de kerstvakantie stempelde ik
de tekst en de blaadjes.


Het kleuren deed ik ook in de
kerstvakantie terwijl we 
samen een kerstfilm of 2-3 keken.
160 blaadjes!


Voor de binnenkant handletterde
ik deze tekst naar wens van de ouders.
Deze variant is met een
 Nederlandse tekst rechts.
Persoonlijke info dekte ik even af.


En deze variant is met
 een Engelse tekst rechts.
Van mijn handlettering maakte ik 
kopies die ik dan uitsneed en in plakte. 
Ik hield ruimte voor de naam en
de datum en het geboorte uur,
want dat gaan ze zelf
 invullen na de geboorte.


Tijdens de lange quarantaine plakte
ik alle kaartjes verspreid
 over meerdere dagen. 
( Euh twee, drie weken )
Ik maakte 2 zakjes met labels
( Stempelen,knippen en perforeren )
Het ene label is voor op de kaartjes,
het andere gaan ze hangen aan een
bokaaltje met nootjes of suikerbonen in.
Op beide komt dan de naam.


80 stuks van dit ontwerp
overhandigde ik mijn nichtje en
wat was ze blij!


Achteraan nog even een bevestiging
dat het handgemaakt is.
En nu wachten tot de baby er is ...
Ik gaf de kaartjes niet zomaar af,
maar ik deed er nog iets extra bij,
dat zien jullie morgen!

En zo is deze dinsdag toch een soort
van diertjesdinsdag 
🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁
🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁🦁


📮

O ja , ik plaatste maandag
 een oproepje, gemist, klik HIER

✉️📧📨📩💌


13 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige eer om zoiets te mogen maken. Ze zijn enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wauw, wauw.......!!!!!!
    Wàt een werk zeg, maar wat zijn ze leuk, héél erg leuk zelfs.
    Heel persoonlijk, helemaal omdat nichtje er zelf ook aan mee werkte.
    Wat ontzettend leuk om geboorte kaartjes zelfs te maken!
    Een hele klus en die heb je nu geklaard, héél mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow Sarah wat een meesterklus!
    Applaus voor jou, 80 geboortekaartjes!
    Knap gemaakt en zulk leuk resultaat kun je met recht trots op zijn!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wat voor diertjes dinsdag!! Heel tof die kudde leeuwtjes. Zoo mooi gemaakt. Maar wat een werk.
    Nu heb je hopelijk weer tijd voor andere dingen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat heb je super gedaan Sarah! De kaarten zien er schattig uit met het leuke leeuwtje, en de prachtig geschreven tekst binnenin! Het kwam dus goed uit dat je de deur niet uit mocht. En je had goede helpers;-)
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw dat is een hele bevallig geweest die kaartjes hihi maar het mag er wezen ze zijn schitterend alle 80. Fijne middag x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh Sarah wat een werk en wat zijn ze leuk.
    En je oproep...ik ben er al mee bezig dus het komt in de bus.
    Liefs en fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat is het leuk geworden! Een enorme klus, gelukkig op tijd begonnen, maar wat eeleuk resultaat! Het handletteren heb je weer prachtig gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke opdracht Sarah, heel wat werk maar heel dankbaar.Bof jij even dat de baby er nog niet is hier zijn de jongens allebei te vroeg geboren.
    Het kaartjes is heel mooi en lief.
    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow dat heb je top gedaan, wat een klus is dat geweest, maar wel een speciale klus.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Sarah,

    Waw, een groot project! Fijn om te maken hé! En leuk als de jonge ouders ook blij zijn met een originele geboortekaart... Ik begin volgende week alweer aan een groot project... Zal me mogen haasten, baby is voor 10 maart uitgerekend...

    Wel jammer dat je de naam er niet op mocht zetten... Topsecret... Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. We zitten op dat gebied toch met 'beroepsgeheim', niet?

    Veel plezier nog!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geboortekaartje, leuk dat jij het mocht ontwerpen en maken, een prachtig begin van nieuw leven

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah... wat een werk Sarah!! En zo leuk dat jullie het samen vorm gegeven hebben. Zo speciaal. En ze zien er geweldig uit! Zou hij Leon of Leo gaan heten? Ik ben heel benieuwd.
    De binnenkant heb je ook geweldig mooi gehandletterd.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah