zondag 13 februari 2022

Broodmandjes op zondagochtend.



Ik maakte een tijdje geleden ( 2019 !)
 dit mandje 
aan de hand van het patroon 
' broodmandje ' van Zo geknipt.


Van buiten gebruikte ik vrolijke stof 
en vanbinnen
 geplastificeerde stof met stippen.
Tussen de twee lagen verwerkte ik
een placemat voor de stevigheid.
Het sluit met drukknopen,
dus als de broodjes op zijn,
kan het makkelijk opgeborgen worden.


Op zondag zetten we het mandje 
vaak op tafel gevuld met
croissants en cholade broodjes
of broodjes uit de oven.


Ik maakte ook dit mandje.
De inspiratie had ik van een 
bestaand mandje waarin de hoeken
sluiten met een lintje, maar met 
drukknopen gaat het ook.


De buitenkant heeft een stofje met
een leuk patroon en de binnenkant
is weer geplastificeerde stof met stipjes.
Tussen de twee lagen verwerkte ik
een stuk harde plastiek.


Ook dit mandje staat regelmatig
op tafel gevuld met broodjes.
Na gebruik plooit je het op en kan
je het plat opbergen.


Met deze mandjes is elk ontbijt 
een beetje gelijk een feestje.

Ik wens jullie een fijne
gezellige zondag !









 

11 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige ontbijttafel maak je zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke en vrolijke mandjes, het staat zo leuk op de ontbijt tafel, we hebben er ook een voor Pasen en Kerst :) fijne zondag x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke broodmandjes heb je gemaakt.
    Ziet er gezellig uit.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er super gezellig uit, Sarah. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gezellig!!
    En zo handig dat je ze plat op kan bergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dassuperleuk

    Claudia

    https://knutselmeisjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel gezellige mandjes, mooi gemaakt en erg handig.
    Het tweede mandje heb ik vorig jaar kleiner en lager gemaakt als dobbelsteenbakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er zeker heel gezellig uit op tafel.
    En handig dat je het plat kunt opbergen, scheelt heel veel ruimte.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi gemaakt Sarah
    staat zo gezellig op tafel
    Ook wel handig dat je ze plat kunt wegbergen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah wat een mooie broodmandje en wat een tof idee is dit! Jij bent ook wel superhandig. EN die broodjes lachen me toe... Zien er verrukkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Stipjes-Sarah,

    Wat een leuke broodmandjes... Jij bent echt wel een veelzijdige creatieveling hé!
    Ook jouw kinderen, het zijn geen peren van een appelboom hé!
    Mooi, die sjaal, deken, kussentjes die de kinderen maakten. Fijn dat zij nog handwerk krijgen op school! Ze maakten dan ook stuk voor stuk juweeltjes...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah