woensdag 9 februari 2022

Elk heeft zijn plek πŸ’œ Handige zakjes



Net als gisteren heb ik weer 
naai werkjes te laten zien, die ik
al een tijdje geleden maakte.
Ik maakte toen twee
handige zakjes.
In het bovenste stuk zit
een ijzeren meter.


De oude ijzeren meter van PAPA❤️
( Het ideetje vond ik op Pinterest )


Ik maakte dit zakje uit een
mini restje stof en een 
doorschijnend tafelzeil.
Altijd handig om te zien
 wat er inzit πŸ˜‰


De getoonde zakjes
sluiten beiden mooi en makkelijk
omdat ik bovenaan 2 stukken
ijzeren meetlat in een gleufje 
mee naaide.
Je duwt de zakjes dus open en 
door de ijzeren lat, 
sluiten ze vanzelf.
Zo kreeg de oude meter van
mijn PAPA ♥️ een nieuwe
betekenis.


Ik bewaar er mijn lintmeter in.
Papa ❤️ en ik,
 we passen bij elkaar, 
elk ons
eigen meter πŸ“


Het andere zakje is een tikkeltje
groter en in een mooi
bloemen stofje.


Ik bewaar er mijn schaartje 
en mijn krijtradeerwieltje in.
( om patronen te tekenen ).

Met al de vrolijke zakjes heeft hier
elk ding zijn eigen plekje.

Fijne dag!



.







 

9 opmerkingen:

  1. Je bent toch echt een kunstenares met naald en draad hoor. Wat een goed idee om de meetlat van je vader te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee mooi verwerkt, Sarah
    Vroeger had ik zo'n portemonneetje die je kon openbuigen, ook handig dat het doorzichtig is
    Mooie stofjes weer!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel nuttige zakjes, goed gedaan. Mooi dat het oude meetlint zo toch nog van pas komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is leuk zeg om die meetlat van je papa te gebruiken en het zijn hele mooie zakjes geworden. Ik schreef het al eens, je bent een duizendpoot.
    Liefs en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit heb je ook weer super gedaan!! Heel mooi.
    En ook een mooie herinnering aan je vader zo.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handige zakjes allemaal!! Fijn om ze zo te kunnen maken van gekoesterde stofjes.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je weer goed bezig met de naaimachine, heel erg leuk deze zakjes met lineaal er in verwerkt.
    Je art journal posten zijn ook heel erg leuk geworden. Lekker is dat hΓ¨ dat “ geklieder” met verf, stencils etc.
    Jij bent ook van alle markten thuis.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij gaat nog even lekker door zie ik wel.
    Mooi om de meter van je vader goed te bewaren en gebruiken, zo is hij altijd dichtbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah