maandag 22 mei 2023

Een ☀️ voor Aranka



Mijn trouwe volgers hebben gemerkt
dat het op dit blog wel heel stil was...

- Dit is een bericht dat wel even binnen komt,
lees het rustig want het is veel,
maar het is voor mij belangrijk
 dat ik het kan delen -

Vorige week, de nacht van zondag op maandag
kreeg ik telefoon dat Aranka na hevige hoofdpijn 
ineens nergens meer op reageerde.
De hulpdiensten waren al ter plaatse en
ze gingen haar zo snel mogelijk naar 
het ziekenhuis brengen.
Toen ik bij de spoed arriveerde hadden ze
al een hersenscan gedaan en hadden ze
gezien dat er een hersenbloeding was en dat
ze onmiddellijk een lange delicate
operatie moesten uitvoeren. 
Het waren spannende uren, er volgde 
spannende dagen en nachten
 met veel onzekerheden, nog steeds.
Maar ondertussen is Aranka van de
intensive care naar de medium care verhuist.
Ze wordt heel nauw opgevolgd,
maar ze is zo sterk en positief en
dankbaar dat ze er nog is. πŸ’œ
Ze kan ondertussen praten, 
wat bewegen en ze zet elke dag stapjes 
vooruit. Het zal nog een lange revalidatie
zijn maar we hebben 200% hoop dat
het haar gaat lukken. 
Het is een heftige week geweest met
veel emoties. 
De telefoon staat hier roodgloeiend
want het nieuws ging snel de ronde,
iedereen is erg geschrokken.
We worden gedragen door 
familie en vrienden die ons steunen.
Er zijn afgelopen dagen heel wat 
kaarsjes πŸ•―️gebrand en ik heb veel
paarse hartjes πŸ’œ ontvangen.


Ik begon in het begin van de week met
het maken van een tekening voor haar. 
Elke dag verzette het even mijn gedachten.
Eerst een potlood tekening ✏️,
dan werd het een tekening in zwart-wit en
dan kleurde ik ze in. Ik voelde telkens
veel verbinding met Aranka.
Ik zag mijn tekening evolueren, 
maar ook Aranka.
Het gaf me moed en kracht. 


Aranka is een zonnetje ☀️ en 
ze wordt zo geliefd. πŸ’œ
Maandag was er regen en heel veel verdriet
en verslagenheid.
Maar vanaf dat Aranka ontwaakte uit
haar coma op dinsdag, heeft elke dag de
zon ☀️ geschenen en dat gaf me kracht en
zoveel hoop dat Aranka - ons zonnetje ☀️
weer terug gaat komen.

We kunnen nog niet vooruitkijken,
maar hoe Aranka nu al is, is
eigenlijk al een wonder.
Ik zie de Aranka-fonkeling al in
haar ogen, ze stelt veel vragen over de
buitenwereld en droomt over dingen 
die ze mag en kan doen als ze sterker is.
We mogen haar elke dag een kort bezoekje
brengen want ze is heel moe, krijgt nog
heel veel pijnmedicatie en is
constant misselijk. 
Onze bezoekjes doen haar enorm
deugd en als ik groetjes, hartjes over doe van
iedereen, die aan haar denkt, voel je dat 
haar dat enorm veel kracht geeft.
Sinds gisteren lees ik elke dag
een boekje voor over elfjes en dwergen. 
Daar had ze zelf achter gevraagd 
" Zo kan ik aan mooie dingen denken. " zei ze.
De verpleegsters vonden het raar dat ze
kinderboeken op haar bedtafeltje heeft liggen en
geen grote mensen boeken. Maar ze
zegt duidelijk waarom en de verpleegsters
hebben haar al voorgelezen uit de
prachtige boeken met korte verhalen
op rijm en ze heeft al mooie dromen gemaakt.
" Mama, ik droomde dat we een wandeling
zijn gaan maken in het bos en dat we 
mooie vogels zagen. "
Dat gaan we doen, daar houden we ons
aan vast! Bij elke stap daar naartoe
zal ik haar hand vast houden.


Ze beseft dat haar leven nu even op
pauze staat - geen examens, geen plannen
met vrienden, maar ze staat er wel op
dat onze levens gewoon verder gaan.
Ik ga dus zeker mijn blog weer oppakken,
ik heb dat ook nodig, maar eerst moest ik
dit bericht - het moeilijkste ooit - 
geschreven krijgen.
Het is lang... dat besef ik en veel,
maar het doet me ook deugd.

Dag per dag, met veel moed
gaan we de toekomst tegemoet.

Een vriendin stuurde me gisteren 
een mooi bericht en daar wil ik
graag mee afsluiten.

Soms liggen er zware stenen op ons pad,
maar gelukkig zijn jullie ervaren
wandelaars.

☀️πŸ’œ☀️πŸ’œ☀️πŸ’œ☀️πŸ’œ☀️









21 opmerkingen:

  1. Lieve lieve Sarah, wat een ontzettend naar bericht, wat zullen jullie geschrokken zijn...gelukkig ook eigenlijk een positief bericht, want die Aranka geeft de wereld weer al warmte...wat fijn dat ze weer wakker is.
    Er zal een lange lange weg te gaan zijn, maar houd moed...
    Het allerbeste toegewenst voor jullie's gezin en bovenal Aranka...we denken aan jullie!!

    Lieve groetjes Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Sarah
    Wat een blogbericht, ik ben er helemaal stil van....
    Heel heftig en moeilijk voor jullie maar bovenal voor Aranka zelf, wat een dappere dochter heb jij!
    En natuurlijk een dappere moeder ben jij!
    Fijn dat je je emoties kwijt kan in zo'n mooi schilderij, daar zal iedereen troost uit krijgen
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal en een goed herstel voor Aranka
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, wat een heftig bericht! Heel veel sterkte voor Aranka, maar ook voor jou, haar broers en zus en alle anderen die jouw dochter liefhebben. Ik hoop dat de elfjes edwergen Aranka begeleiden naar een goed herstel. Zet 'em op, Aranka!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjonge, ik ben er stil van, weet even helemaal niks te zeggen......
    Wat zijn jullie sterk allemaal en jij als moeder bovenaan.
    Wat mooi om een tekening te maken en daarin al je zorgen en gedachtes achter te laten. Het zal je nog meer kracht geven dan wat je nu al hebt, want wat ben jij een sterke vrouw!!
    Héél veel kracht en liefde en sterkte voor jullie allemaal.
    Knuffel Aranka namens mij en deel wat je delen wil, want zo kan jij het ook een plekje geven.
    Heel veel liefs😘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heftig bericht Sarah, ik hoop van harte dat Aranka weer helemaal de oude wordt, ook al heeft ze nog een lange weg te gaan. Maar dat gaat haar zeker lukken met zoveel positiviteit van haarzelf, en de lieve mensen om haar heen. Ik wens haar en jullie allemaal heel veel sterkte toe de komende tijd!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Sarah wat heftig. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte. Heel veel liefs. πŸ’œπŸ’œ

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben even in schok... ik weet dat dit kan gebeuren, en zo ben ik mijn beste vriendin verloren toen we in ons 21-ste jaar zaten... Dus dit kwam even binnen... Fijn dat het beter gaat met Aranka en dat ze zo positief staat in alles wat nu op haar afkomt! Ik stuur jullie wat positieve energie om samen stapjes te kunnen maken... Dit gaat lang duren, maar beetje bij beetje is nu het belangrijkst. Wens jullie veel moed en kracht! Liefs, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Sarah,
    Wat een bericht... Dit komt binnen en ik word er even stil van. Gelukkig kwam weervrouw Jacotte net vertellen dat er de volgende dagen nog veel zonneschijn gaat zijn... Vanavond brand ik een kaars voor Aranka en er zit wel een zonnekaartje aan te komen... Ik hoop dat het herstelproces elke dag een stapje voorwaarts gaat en dat jullie allemaal terug naar een zonnige toekomst mogen uitkijken... Als mama heeft dit jou enorm aangegrepen maar je bent een sterke vrouw. Je hebt zelfs een manier gevonden om dit te verwerken. Dat deze zon de kracht en warmte mag uitstralen die jullie nu nodig hebben.
    Ik stuur alvast een lichtje jullie richting uit!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vreselijke gebeurtenis. Wat een schrik voor iedereen.ik wens jullie heel veel sterkte en kracht.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje....Sarah....dan staat de wereld even stil he.....wat een heftig bericht!
    Goed om te horen dat Aranka met kleine stapjes al een beetje vooruit gaat.
    Ze wordt omringd door heel veel lieve mensen en dat is positief voor haar herstel.
    Lieve groetjes en heel....heel veel sterkte voor jullie allemaal!
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje Sarah, wat een heftige , verdrietige gebeurtenis hebben jullie doorgemaakt. Wat fijn dat Aranka zo positief en sterk is maar jij laat ook je kracht zien. Ik hoop dat de stapjes vooruit door blijven gaan en wens jullie veel kracht toe πŸ’œπŸ’œπŸ’œ.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Sarah wat een verhaal, en zo zit je ineens in een rollercoaster. Ik word er gewoon stil van.Gelukkig gaat ze met kleine stapjes vooruit en kunnen jullie daar kracht uithalen. Fijn dat er nu mensen om jullie heen zijn die na jullie omkijken.
    Heel sterkte en zonneschijn voor jullie allemaal.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. .... stil.... ik heb even geen woorden.... wat een heftig bericht en wat een heftige tijd voor jou als mama. Fijn dat het met kleine stapjes vooruit gaat, heel veel sterkte voor Aranka en jou. Wat heerlijk dat je door je creativiteit kracht kan vinden om hier mee om te gaan, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat vreselijk...ik wens jullie zoveel sterkte toe XXX en wat mooi wat je getekend en ingekleurd heb, de omschrijving/betekenis erbij, zo mooi, wordt hier stil van.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg kippenvel bij het lezen van dit bericht. Mooi, kwetsbaar, verdriet en enorme kracht....daar staat ze voor en dit kwam allemaal tot stand door haar ouders waar jij er een van bent. Wat zul jij enorm trots zijn op haar dat ze zich hier zo doorheen worstelt.

    Lieve groet en een knuffel van mij, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Sarah, je weet al mijn medeleven, maar ik reageer toch ook hier. Ik wens jullie veel zon op de wandeling over oneffen paden! Liefs, GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach Sarah , wat een bericht !!!!!!
    Heel, heel veel sterkte !!!!!
    Prachtige zon heb je gemaakt !!!!!!
    liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben er stil van Sarah heel veel sterkte xx Een prachtige zon heb je voor je dochter gemaakt. Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Sarah, Ik lees zonet je bericht. Wat een schrik en wat heftig allemaal. Dan staat alles even stil en tegelijk kom je in een soort achtbaan terecht.
    Fijn te lezen dat Aranka uit haar coma is ontwaakt en elke dag stapjes vooruit zet. Ook dat ze positief en sterk is.
    Een mooie tekening van de zon maakte je voor haar. Fijn dat je je daarin kon uiten. Ik wens Aranka, jou en je gezin heel veel kracht en sterkte toe en lieve mensen om jullie heen om jullie te blijven steunen.
    Wies xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Sarah. Ik kwam eigenlijk door de gezamenlijke post van jou en GerJanne even bij jou kijken. Ik schrok enorm van wat ik daar las en ben even naar beneden gaan scrollen tot ik bij dit bericht kwam. Wat een angst moeten jullie hebben gehad en wat fijn te lezen dat de ontwikkeling goed gaat. Dit is een proces dat best lang kan gaan duren, maar wat fijn dat Aranka zelf zo positief en sterk is. Ik wens jullie allemaal, maar vooral Aranka, heel veel moed, sterkte, kracht en gewoon alle goeds toe.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank je wel voor je lieve reactie op mijn "I'm back" bericht.
    Natuurlijk kom ik dan ook even lezen wat jullie de afgelopen maanden hebben meegemaakt. Jeetje wat heftig zeg. Ik heb de berichten die hierna komen nog niet gelezen, maar ik hoop dat alles goed komt of is gekomen. Ik ga gauw even verder lezen.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah