maandag 12 juni 2023

Veel plezier



Vandaag is Jaro op schoolreis vertrokken.
Ik was mijn traditie om post te verstoppen
bijna vergeten door alle zorgen hier thuis,
maar gisterenochtend heel vroeg knutselde
ik dit kaartje voor Jaro.


Hij gaat 4 nachten doorbrengen in
de Ardennen, daarom koos ik voor het 
landschap.


De lieve slakjes zijn nieuw.
Ik gaf ze me zelf kado voor mijn verjaardag.
Gisteren ochtend stempelde ik alle lieve 
insecten van Marianne design, kleurde ze en
sneed ze uit. De slakjes kwamen op
Jaro's kaartje.


De andere insecten kwamen ik een klein
dagboekje dat ik elke pagina wat versier.


De lieve stempels en de
 vrolijk gekleurde washitape maken 
het fijn om hier in te schrijven.
Ik begon dit kleine dagboekje 4 weken geleden, 
toen alles plots anders was...
Elke stap die Aranka zet komt in het boekje,
alsook lieve berichtjes die mensen ons 
opsturen via socials 
of andere berichten-kanalen 
(die schrijf ik op memoblaadjes),
mooie toevalligheden- die ons kracht geven om
er in te blijven geloven dat alles goed komt....
Het helpt mij om alle heftige indrukken van 
afgelopen weken een beetje te verwerken,
later kan Aranka het ook lezen 
(als ze er behoefte aan zou hebben).


Aranka zit nu een week 
in het revalidatiecentrum.
De vele ontvangen post vrolijkt haar kamer
op (na de foto zijn er nog kaarten bij gekomen).
De minder klinische omgeving doet
wonderen. Ze heeft veel minder hoofdpijn
en is minder moe. De therapieën die ze 
krijgt zijn intens en ze gaat elke dag met
een stapje vooruit.
10 dagen geleden kon ze amper rechtzitten,
begin vorige week kon ze al wat zitten in 
een rolstoel en nu stapt ze traag al rond
met een rollator.
De weg is nog lang, maar we geven de 
moed niet op dat ze helemaal weer
de oude wordt. 💪💪


 

16 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk kaartje voor Jaro!! Fijn dat hij er zo even uit kan met zijn klas om weer nieuwe energie op te doen.
    En jij kan ook heerlijk ontspannen door lekker te knutselen en in je dagboek te schrijven ben je het allemaal ook gewoon aan het verwerken. En inderdaad voor Aranka later mooi om alles te lezen als ze er behoefte aan heeft.
    Fijne zonnige week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kaartje voor Jaro
    Daar zal hij blij mee zijn!
    War een doorzetter is Aranka, zoveel vooruitgang in korte tijd!
    Fijn dat ze een eigen kamer heeft
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was de afgelopen weken weinig online en lees nu je berichtje pas. Jeetje, wat een heftige periode maken jullie door. Heel veel sterkte en een voorspoedig herstel voor Aranka gewenst.
    Je kaartje voor Jaro is erg leuk. Hij zal er blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaart voor jaro en fijn dat ze de revalidatie goed verdraagt en weer wat blij is !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrolijk kaartje voor Jarno, leuke stempels heb je gebruikt voor de kaart en je dagboekje
    de kamer van Aranka ziet er goed uit zo gaat de tijd wat sneller . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was aan 't bloggen en dacht: 'Hoe zou het nu met Aranka zijn?' En toen kwam ik ineens aan jouw post... Fijn te lezen dat het met kleine stapjes vooruit gaat. En zo veel post zeg, leuk! Dat gaat haar wel veel plezier doen!
    Mooie kaart maakte je om mee op kamp te sturen. En een fijn boekje ook om jouw gevoelens in kwijt te geraken.
    Knuffel,
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart voor Jaro en wat fijn dat Aranka stapjes maakt in het revalidatiecentrum. ben zo blij voor haar.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaart voor Jaro. Wat fijn dat het met Aranka ( langzaam) beter gaat.
    Veel liefs en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaro zal verrast zijn dat er toch een kaartje in zijn tas zit, en wat een leuke zeg! Fijn dat Aranka al goede stappen vooruit zet. We blijven voor haar duimen dat alles goed komt.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel leuke kaart voor Jaro. Tsja, dat soort dingen gaan ook gewoon door.
    Goed dat Aranka zo op haar plek zit, steeds een stapje vooruit, ze komt er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goed nieuws over Aranka. Zo blij voor haar! Ook al is de weg nog lang, ze komt er wel.
    De kaart voor Jaro is heel gaaf! De !rdennen zijn herkenbaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart voor Jaro. Die gaat vast veel plezier hebben in de Ardennen.
    Fijn dat het iedere keer een beetje beter gaat met Aranka. Alle kleine stapjes vooruit vormen samen een grote stap.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt zeker een mooie kaart voor Jaro gemaakt. En dat schriftje om alles in te schrijven voor je verwerking is heel mooi gedaan. Ik schrijf ook graag, en wat een vele kaarten hebben jullie al mogen ontvangen dat doet goed.
    Goed te lezen dat ze al met een rollator kan lopen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaro zal nóg meer verrast zijn met deze kaart, want hij zal het niet verwachten nu de zorgen in jullie huis zo aanwezig zijn.
    Hopen dat hij een mooie tijd heeft, want dat zal hem goed doen.
    Het is een heel leuk kaartje, er zit weer veel liefde in.
    Fijn dat Aranka haat plekje weet te vinden in het revalidatie centrum, dat is goed, zeker ook voor het herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb je berichten terug zitten kijken, want ik schrok wel van je melding dat er iets niet goed is met Aranka.Ik heb niet geblogd toen ik weg was die vijf weken.
    Jee, wat een narigheid en schrik! Maar gelukkig lees ik dat het wat beter gaat met haar en dat ze stapjes vooruit gaat, dat is goed nieuws! Sterkte en heel veel beterschap voor haar!
    Je slakkenkaartje is superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat fijn om te lezen dat Aranka vooruit gaat! Dat geeft moed voor de weg die nog volgt !
    Heel mooie kaart voor je zoontje.
    LIeve groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah