woensdag 19 mei 2021

31 days of gelprinting #6 ' Opdracht 12 '



Met de twaalfde opdracht heb ik
me zo geamuseerd en ontdekt
dat er zoveel mogelijk is.
Deze challenge van Birgit Koopsen
is zo leerrijk!
Opdracht 12 is ' Draw ' 🖍️
Tekenen kan je op
heel wat manieren doen.


Ik maakte eerste een achtergrond
met ecolinestiften.


Maakte het een beetje nat en 
drukte het af op mixed media papier.


Dan kreeg ik dit moois.


Met een zwarte stift tekende ik
op de gelliplate. 
De prenten waren mijn inspiratie.
De gelliplate is doorzichtig dus je
kan ze gewoon overtekenen.


Ik maakte deze combinatie.
De stift blijft er nat op liggen, dat is
ideaal om hem af te drukken op mijn
ecoline achtergrond.


Ik was superblij met het resultaat,
dus tekende ik nog wat bloemen.


Deze keer tekende ik klaprozen 
en een korenbloem.
De prenten die je ziet, komen uit
oude boekjes die ik gebruikte om
bloemenmeisjes uit vilt te maken.


Het gaf me dit mooi resultaat.


Nog een keer de beide 
kleurrijke afdrukken naast elkaar.
Maar ik wou nog iets anders 
uit proberen dus ik zocht weer
naar leuke afbeeldingen.


Ik dacht ineens aan mijn boekje waar ik
bloemen in had geschilderd en een
kleurboek voor volwassenen met
mooie prenten in.
Deze keer tekende ik met een
zwarte posca stift en wachtte tot 
droog was.
Dan deed ik er acrylverf over en
maakte verschillende afdrukken.


De veer die was van de eerste
keer goed.


Bij de bloemen deed ik heel wat pogingen 
Ze waren niet allemaal gelukt...


Maar er zaten toch enkele
 pareltjes tussen.


Voor de challenge koos ik deze uit
en met strookjes die ik scheurde
maakte ik de afdruk wat plezanter.


Dat deed ik ook bij de veer.


Hier is de hele pagina.
Opdracht 12 is een opdracht met veel
mogelijkheden, 
dus morgen nog een vervolg.

Fijne dag. 




 

5 opmerkingen:

  1. wat een leuk geklieder is dit ! mooie resultaten geeft dit, geslaagd hoor, ben benieuwd hoe je alles nog gaat verwerken,
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is ook leuk Sarah
    Ja de mogelijkheden met de gelliplate zijn geweldig
    Heel mooi dat tekenen en je hebt er weer een prachtige pagina bij
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whoppa wat een boel heb je gemaakt, heel mooi en fleurig.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat veel kaarten n.a.v. de opdracht. Ze zijn allemaal prachtig. Leuke, vrolijke kleuren en mooie bloemen. Ik ben benieuwd naar wat je morgen laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw prachtig Sarah. Wat een schitterende achtergronden maakte je ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah