vrijdag 23 juni 2017

Leve de zomer * Bloemenkrans


Vandaag vieren we op school
het SintJansfeest
met leuke spelletjes,
een picknick en voor deze man
zijn eerste sprong over het vuur.
Een sprong naar een nieuw hoofdstuk
in zijn leven
( En ik ben uit de kleuters.Slik. )
Op deze feestdag dragen de kleuters
een bloemenkrans.
Al 12 jaar maak ik deze kransen
en deze laatste keer heb
 ik er extra van genoten.


In ons lievelingspark
' het park van Eden ' 
plukte ik bloemen.


Ik koos gele, witte, roze en
paarse bloemen uit.


Ik sneed ook enkele
 lange sprieten af.


Die vlocht ik en bond
ze samen met natuurkoord.
Daar tussen steek je dan 1
voor 1 de bloemen.
( Je weeft ze er als het ware
 tussen de stengels. )


 En dan krijg je een mooie krans.


Ik maakte de kroon gisteren en
door de jaren heen heb ik ook 
een bewaartrucje:
Steek hem in een plastiek zak,
besproei die van binnen met water,
knoop het zakje dicht
 en leg het in de ijskast.
Zo blijft hij mooi tot aan het feest.


Een spannende dag dus
vandaag.
Als afsluiter is er traditiegetrouw
een verfrissend ijsje.
Dit is een feest waar lang
 naar wordt uitgekeken.
Het weer zit mee.
( niet zo tropisch )
Dit wordt beslist een
bijzondere dag 🌞

Bedankt voor jullie super
leuke reacties op mijn blogpost
van gisteren.

13 opmerkingen:

  1. Ik was me al aan het afvragen of de mooie bloemenkrans wel lang mooi zou blijven... met je truukje dus wel. Veel plezier straks, en je moet maar denken dat jij nu ook een grote mam wordt he vandaag, nu je kleinste ook groot is... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige bloemenkrans, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi deze bloemenkrans.
    Een nieuw hoofdstuk komt eraan, spannend maar ook weer leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De krans is weer mooi geworden Sarah, wel superhandig met zo'n grote tuin in de buurt. Wist je wel dat je voor jezelf ook kransen kunt maken? (tip voor volgend jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dit er prachtig uit! Jouw kinderen hebben op school allemaal wel hele mooie en bijzondere tradities. Gaaf hoor. En heel handig zo'n trucje om de bloemenkrans mooi te houden. Zeker met dit weer heel belangrijk. Had je naamstempeltjes van gisteren even gemist, maar wat zijn ze tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige krans, Sarah. En wat een bijzondere feesten en tradities! Geniet er van!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuke traditie, gaaf om dit in ere te houden! Je handigheidje om de krans goed te houden herken ik, dat deden/doen wij ook met corsages die vooraf gemaakt worden.
    grtz. Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat prachtig! En tja, kleine kinderen worden groot en dat merk je aan deze mijlpalen. En ach elke periode heeft zijn charmes hoor. Maar ik snap dat je even moest slikken!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor die bloemenkrans...
    tja een tijdperk wordt afgesloten en voor een ander tijdperk een nieuw begin!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, deze krans! En wat vieren jullie toch allerlei bijzondere tradities. Leuk dat daar bij jullie nog tijd voor gemaakt wordt, op de meeste plaatsen zijn die al helemaal weggedrongen en vergeten.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige bloemenkrans, en je laatste, helaas... Ja, de tijd gaat vlug... Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat mooi gedaan die bloemenkrans ! Het is inderdaad niet makkelijk om die met dit warme weer goed te bewaren !

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah