zaterdag 24 juni 2017

Zelfgemaakte kaft * Recycling



Ik maakte zelf deze kaft.


Ik recycleerde twee deksel 
van pizzadozen.


Eerst deed ik er twee
lagen gesso op.
Met het warme weer ging
 het opdrogen snel!
Dan kleefde ik er mooie 
servetten op.


Tussen de twee kartonnen
plakte ik wit lint.
Ik maakte een gleufje voor een
rekker en naaide het uiteinde en 
plakte het vast.


En zo heeft ze een mooie kaft
voor parels van werken die
er in zitten.


Elke maand kiezen ze 8 
woorden van de dag en die werken
ze uit in een tekening.


Prachtige tekeningen zitten erin.
Die woorden van de dag,
 daar zoeken ze de betekenis
van op in de woordenboek 
en dat komt allemaal in het portfolio. 
Maar ook gedichten, schrijfopdrachten.
Een prachtig jaarwerk!

Gisteren was het feest fijn.
Omwille van de droogte mocht
er van de politie geen
vuur gemaakt worden.


Dan maar over een touw
met wapperende lintjes.
Alle twee sprongen ze
er vlotjes over.

18 opmerkingen:

  1. Wat knap gedaan, Sarah. De kaft is erg mooi geworden. Die prachtige tekeningen verdienen natuurlijk ook wel een mooie kaft.
    Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaft, zo vindingrijk gerecycleerd! De bloemenkrans is schitterend, lijkt mij niet gemakkelijk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele mooie kaft - mét toffe lettertjes. Je dochter maakt echt prachtige tekeningen!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een tekentalent, zeg, die dochter van jou. Prachtig.
    En wat maakte je een schitterende kaft.
    Jammer (maar wel begrijpelijk) dat er geen vuur gemaakt mocht worden, over een touwtje springen is toch net iets minder spectaculair, lijkt me.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh GEWELDIG! En dan bedoel ik zowel de kaft als de tekeningen! Zeer talentvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig kaft heb jij gemaakt! De inhoud is trouwens ook geweldig, wat een mooie tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie portfolio heb je voor Nomi gemaakt en wat een schitterende tekeningen heeft ze gemaakt. Fijn dat de kinderen een heerlijke dag hebben gehad. Wel jammer van het vuur want ik denk dat de jongens dag geweldig vinden. Wat een prachtige bloemenkrans, bij jullie wordt er echt een bijzondere dag van gemaakt.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit gaaf zeg, ik sta er altijd versteld van wat jij altijd maakt. Klasse zeg! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaft heb je gemaakt! Op deze manier zijn de pizza's weer goedkoper geworden ;-)
    Mooie servetten zijn het ook en die tekeningen, wauw wat knap toch!!
    Leuke foto's ook van de jongens. Verstandig van de brandweer, misschien minder echt voor veel ouders, maar niemand zal dat toch erg gevonden hebben.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je weer goed je best gedaan Sarah.om van iets ouds iets nieuws te maken....top!
    Schitterende tekeningen ook zeg....wat knap!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat je niet al kan met een pizzadoos, super leuk Sarah

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. How beautiful! And great to recycle those boxes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel mooie kaft, super-idee ! En wat zitten er prachtige tekeningen in ! Het feest zag er heel leuk uit ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaft, maar ook oh zo mooie tekeningen! Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe verzin je het weer, zo leuk! En de tekeningen zijn trouwens ook prachtig!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie map voor prachtige tekeningen, de handen zijn echt super
    Leuke foto's van de jongens, persoonlijk zie ik ze liever over deze "vuurtjes" springen . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Sarah, dat doen ze echt geweldig ! Ik begrijp het wel maar vonden de boys het niet jammer dat er geen vuur was ?

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah