dinsdag 13 augustus 2024

Met oprechte deelneming



Ik heb dit sterkte kaartje gemaakt voor 
Danny, die ik steeds tegen kom 
in de muziekwereld.
Ik zag haar in februari nog op
een concert en we doen altijd een praatje.
Ze is de leeftijd van mijn mama,
maar buiten haar grijze haren, merk
je niks van haar oudere leeftijd,
ze is altijd vol plannen. Ze heeft 
een fonkeling in haar ogen, die
ik steeds bewonder.
Ze heeft een dochter die ongeveer 5
jaar ouder is dan ik en waar ze
steeds vol liefde over praat.
Zo ook in februari...
Maar twee weken geleden kreeg ik
een mailtje van haar, haar 
dochter was gestorven.
Dat kwam heel hard binnen.
Ze had kanker in de hersenen en
is op korte tijd heen gegaan.


Ik wou een kaartje maken dat haar
sterkte zou geven, maar zeker ook
eentje met betekenis en absoluut 
niets donker of triestig.
Het werd een krans van gele bloemen
en ook randjes in het geel.
De man van Danny, Derroll Adams,
een bekende banjospeler,
(zoek hem maar eens op), 
is al meer dan 20 jaar dood, 
maar hij moest symbolisch 
op het kaartje staan, vandaar
het diertje met de banjo.
Ik kleurde alles met potlood,
ik ga mijn kaartje dan ook indienen
bij Kleuren met potloden: 'Alles mag'


Vanbinnen schilderde ik nog een
mooie tekst. Ik ga het vandaag bij
haar in de brievenbus steken. Als ze 
thuis zou zijn, maak ik tijd voor
een praatje. Haar dochter was nog
maar 50 jaar oud,... daar word ik
zo stil van...

💜

 

21 opmerkingen:

  1. Dat zijn inderdaad berichten om heel héél stil van te worden.....
    Heel mooi kaartje, zo mooi dat je juist voor geel gekozen hebt (kleur van de zon) en het konijntje met de banjo heeft zoveel betekenis, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi kaartje dit biedt zeker troost
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verdrietig bericht Sarah. Je hebt er een prachtige persoonlijke kaart van gemaakt die zeker heel erg gewaardeerd gaat worden!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, zo'n toepasselijk kaartje bij een heel verdrietige gebeurtenis. Hopelijk heb je haar nog kunnen spreken en bemoedigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verdrietig bericht. Je hebt een mooi en persoonlijk kaartje gemaakt om mee te leven in het verdriet en gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat verdrietig, Sarah
    Je hebt een mooi troostvol kaartje gemaakt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Sarah,
    Wat een mooie betekenisvolle kaart! Die gaat erg gewaardeerd worden...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige kaart voor een trieste gelegenheid, iemand die zo jong overlijdt. Ik weet zeker dat de moeder heel veel kracht haalt uit deze liefdevolle kaart waar je goed over nagedacht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een passende kaart zo te lezen. Een verdrietige aanleiding verdient ook een mooie kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt zo nagedacht over de kaart, dan moet hij wel goed ontvangen worden! Alle details hebben een betekenis en het gedichtje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier wordt je stil van. Je hebt een prachtige kaart gemaakt, dit gaat ze zeker erg waarderen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat komt zeker binnen, héél verdrietig. Je hebt een mooie persoonlijke steunbetuiging gemaakt Sarah. Duidelijk een kaart die met gevoel gemaakt is.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij Kleuren met Potloden.
    Lieve groetjes Miranda dt kmp

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze kaartjes wil je liever niet hoeven sturen. Maar als het dan toch moet dan maar zo'n mooie persoonlijke.
    En 50 jaar is gewoon veel te jong. (ik word ook al zo oud over een week of 6)
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kaart voor een heel verdrietig moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi kaartje, heel persoonlijk en troostvol. Dat zal de ontvanger Danny zeker goed doen!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spijtig genoeg hebben we zulke kaarten ook nodig, deze is wel heel betekenisvol en zal erg worden gewaardeerd.
    Bedankt voor je deelname bij ‘kleuren met potloden’.
    Annie DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend heftig Sarah! Dit bericht komt zeker binnen. Je hebt écht een geweldig mooie betekenisvolle kaart voor Danny's moeder gemaakt. Dat zal ze waarderen....
    Mooi dat je deze kaart inzendt bij Kleuren met Potloden Sarah. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een mooi kaartje Sarah

    Bedankt voor het meedoen bij
    kleurenmetpotloden.blogspot.com
    Succes en hopelijk tot de volgende keer.

    DT Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kaart voor zo'n verdrietige gebeurtenis. Bedankt voor het meedoen aan de challenge op het blog "Kleuren met potloden". Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah