dinsdag 20 augustus 2024

Twee plantenhangers paars-blauw



Vandaag wil ik graag twee 
plantenhangers laten zien en 
het proces dat daar bij hoorde.


In maart stipte ik 1 potje 
voor mijn zusje.
Ze is bijna jarig nu, maar ik weet dat 
ik in de lente en zomer minder stip en 
klaar is klaar. 


Ik gebruikte het patroon 'Stiplight'
van Stipstijl.


Ik vond de kleuren zo leuk dat ik
 in april er nog eentje maakte,
deze keer voor mezelf.


Zo had ik twee gestipte potjes.
1 voor mijn zus en 1 voor mij.
(Bij mezelf zet ik er graag een datum op)
Dan lagen ze een hele tijd op zij
en waren er andere dingen.
Vorige week kwam mijn zus met Leo en
dat was een extra stimulans om
de potjes verder af te maken. 
Ze kwam met de auto en het is
zo veel handiger dat het potje met
de auto meekan ipv een lange tocht 
met mij met de trein.
Dus kreeg ze 10 dagen eerder, totaal 
niet verwacht al een verjaardagskado.


Het stippen was klaar, maar het potje 
kon nog niet worden op gehangen.
Dus ik haalde alle spullen boven
om een mooie macrame aan het 
potje te knopen.


Hier ben ik halverwege.
Het knoopwerk verspreide ik
over twee dagen.


En toen was ook dat klaar!


Hier een detail van 1 van de potjes.
Nu miste de pot nog inhoud.


In de tussentijd had ik wat baby's
van mijn graslelie wortels laten krijgen
en een volgende ochtend zette ik
plantjes in de potjes. 


Het frisse groen combineert
leuk met het paars.


En voila, dit project is weer ✅


Mijn zusje was super blij!
Ik zei dat het bij de kleuren 
van haar klok past 
(kijk HIER voor het volledige bericht)
en ze ging het plantenpotje
dan ook dichtbij de klok hangen.
Ze wist al waar en zag het al
helemaal voor haar.
En mijn potje heeft ook al
een plekje gekregen! 

Dit was het voor vandaag. 

Fijne dag!










 

8 opmerkingen:

  1. Hey Sarah,
    Wat een leuk werkje is dit en wat heb je het mooi gemaakt! Zou niks voor mij zijn...
    En super ook dat het potje bij haar klok past... Altijd leuk als alles bij elkaar past!
    Fijn dat de zus er zo blij mee was.
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige potjes Sarah
    Weer een heel mooi kado voor je zus, de plantjes staan er zo mooi in!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi gestipte planten hangers
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie potjes, wat zullen die een gezelligheid brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke plantenhangers, je neemt me mee terug in de tijd, ik heb ook veel aan macramé gedaan en zelfs les gegeven in macramé, onlangs werd ik hierover aangesproken, weet je nog dat jij ons les gaf?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je heel mooi gedaan en laten zien, dat hele proces. En dat je zus er blij mee is kan ik snappen. Een prachtige set met de klok erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi kado, voor je zus en voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah