woensdag 21 augustus 2024

Twee kaartjes met Cats on Appeltree



Soms is het handig als er al afdrukjes
in een zakje klaar liggen op je knutseltafel.
Een tijdje geleden mocht ik Ilse 
haar Cats on Appeltree stempels 
lenen en ik stempelde er toen aan aantal.
Met een restje papier maakte ik
twee kaartjes.


Deze eerste ging naar een jeugdvriend,
die ik in al die jaren ben blijven zien.
Hij heeft heel onverwachts zijn hele 
leven moeten veranderen omdat zijn 
ex-vrouw op zeer korte tijd is gestorven 
aan longkanker.
Hij zag zijn kinderen niet zo veel 
door verschillende omstandigheden,
maar ineens is hij full-time papa,
moet hij alles regelen op zijn eentje en
moeten ze allen het heel plotse overlijden 
van deze jonge vrouw verwerken.
Ik bel hem regelmatig op en 
stuurde hem dit kaartje om
hem veel moed te wensen.


Het tweede werd een 
verjaardagskaartje.


Met de grote Hoera van Els Brigé
is een kaartje altijd snel opgevuld.


En zo had ik twee snelle kaartjes klaar.
De vriend vond het rechtse kaartje een
lief gebaar en het geeft hem wel 
wat steun.
De laatste tijd zijn er in mijn omgeving
twee mensen 
heen gegaan aan kanker.
De personen zelf kende ik niet goed,
maar wel de familie.
Mijn broer zit halverwege zijn
chemo en wat doet hij het goed.
Hij heeft veel moed, de dokter vertelde
hem onlangs dat de lymfoon al
wat verkleind is en dat geeft kracht 
om er in te geloven dat hij 
gaat genezen.
(Hij heeft Hodgkin kanker.)

Dat was het voor vandaag!

Fijne dag x

 

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart voor je vriend. Een kaart geeft steun, een teken dat er aan je wordt gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stempeltjes blijven leuk, hè?! Mooi om op die manier iemand te kunnen benoedigen. Spannende tijden voor je broer. Wat hoor je op het moment toch veel van deze ziekte. Sterkte ook voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er heel leuke kaartjes mee gemaakt met de figuurtjes van COA. Wat hebben we toch een fijne hobby, dat we mensen kunnen laten weten dat we aan ze denken en ze er steun van ondervinden. En wat een goed nieuws voor je broer! Zo hopen dat het doorzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sarah,
    Wat een fijne kaarten maakte je. Zeker de gedachte die er achter zit om iemand te steunen. Heftig wel dat je 3x met die vieze ziekte geconfronteerd word. Sterkte voor jouw broer.
    Die catjes blijven leuk om te gebruiken hé? Ik doe het zelf te weinig de laatste jaren...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakte mooie kaarten! En wat pittig wat ik hier allemaal lees, wens je sterkte.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaarten Sarah
    Een kaart is altijd een mooi gebaar, lief dat je zo attent bent!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kaartjes!! En ja wel heftig dat je ex dan overlijdt en je ineens fulltime met de kids bent.
    Hopelijk vinden ze daar samen goed hun weg in.
    En ja die jonge mensen die overlijden. Daar kunnen en willen we gewoon niet aan wennen.
    Zie op het werk ook van alles met mensen die jonger zijn dan mij.
    Gewoon van alle dagen iets maken en niet wachten tot later. Gelukkig zijn er redelijk goede berichten van je broer.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah