vrijdag 14 augustus 2020

Glaasje 🍋 limonade




Met dit warme weer is het heerlijk
om verkoeling  te zoeken met
een glaasje 🍋 limonade.
Deze lieve stempels zijn 
heel tof voor een
zomerse kaart.
Met dit kaartje doe ik mee
bij K en K ' Fris en Fruitig '.


Ik gebruikte een design papier
van de Action dat vol citroenen stond.
Uit een ander vel papier uit 
hetzelfde blokje knipte ik
limoenen en appelsienen uit
en plakte ze op het citroenpapier.
Daar tussen schikte ik
de leuke stempels.


Vanbinnen plakte ik nog meer
citrusvruchten.
Ik vond het kaartje zo op en top
zomers dat ik besliste om
het zelf te houden.


Ik plakte de voorkant in mijn
dagboek en daarnaast kon
dan tekst komen.


Met het middenstuk had ik een 
ander idee.
De zomer van 2020 zal toch
altijd in onze herinneringen
blijven, dat wou ik vastleggen
met wat kernwoorden.

Gisteren was de bewolking maar 
voor even, daarna was het weer
 volop zon en klom
de thermometer in huis 
terug naar de 30 graden.
De coronamaatregelen zijn iets
aangepast in Antwerpen,
 we hebben nu geen avondklok meer,
 maar het werd een nachtklok. 
Tussen 1.30 en 5 u mogen 
we niet naar buiten voor niet
essentiële zaken.
Café's mogen open blijven 
tot 1 u.
Mondmaskers dragen is niet meer
altijd verplicht, het hangt van
de drukte af.
Dat is toch wel aangenamer!
Maar door de hitte en door
alle regels zijn we bijna altijd thuis.
Zo vreemd want normaal zou
we nu elke dag op chillrijk 
zitten en zouden we Hennatatoes
zetten, naar optredens gaan,
workshops...
Ik voel dat de verveling bij de
jongens wat toeslaat ...
Nomi tref ik altijd op 
bed aan, kijkend naar series...
Aranka, die is wel actief omdat
ze een vakantiejob heeft.
Nog twee weken en de school
start weer, alhoewel dat met grote 
vraagtekens is want de coronacijfers
zijn absoluut niet gunstig
voor een gewone heropstart.
Dat wordt dus weer een 
heel geregel met schema's,
dus ik laat de kinderen maar
genieten van het lekker lui zijn.
Zelf heb ik er geen last van,
ik zit meestal achter 
mijn naaimachine
of ik doe iets anders, ik doe het 
wel rustiger aan.

Fijne dag!

11 opmerkingen:

  1. Echt leuk zo´n verfrissend kaartje, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fris en fruitig kaartje, leuke bladzijde in je "dagboek"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk fruitig kaartje Sarah. Echt zomers.
    Iedereen is al die regels beu. En of het echt helpt ik heb mijn twijfels. Alleen dat velen er agressief van worden, dat is een feit.
    Groetjes en hou je goed.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kaartje lekkers zomers, Sarah!
    Leuk zoals je met een woordslang bezig bent geweest!
    Nee 2020 vergeten we niet licht, denk ik...
    Ik heb bewondering voor de kids , niet gaan en staan waar je wilt voor alles reserveren nee het is nietleuk, maar we moeten het er mee doen...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke verfrissende kaart, ik snap helemaal dat je die zelf houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kaart, heel verfrissend ! En nog proficiat met je top-plaats bij "52weeks" !! Ja, 2020 zal voor altijd in ons geheugen blijven... Ik ben al heel blij dat het niet meer zo heet is en wij hadden gisteravond wel regen. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zeer verfrissend kaartje.
    Heerlijk.
    Snap dat de verveling toeslaat bij de kids.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, zo'n fris en fruitig kaartje! Leuk dat je het zelf hebt gehouden en in het dagboek gaat gebruiken. Dankjewel voor je deelname bij Knutsels en Kadootjes.
    Ja, het is een rare zomer. Ik had allerlei bezoekjes bedacht in mijn zomervakantie, maar helaas: dit jaar dus niet.... Volgende week weer langzaamaan school = werkzaken opstarten, ik ben ook heel benieuwd naar hoe het gaat worden. Voorlopig hebben we nog geen rooster, ook al zoiets geks, want normaal komt dat de 2e week van de vakantie....
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart ik bewaar ook de kaarten die ik heb gemaakt als ik ze erg mooi vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof fris en fruitig kaartje.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gedaan! Ik heb kannen water met citroenen en limoenen gedronken. ZO goed tegen de dorst.
    En ja, ik kan me voorstellen dat de verveling toeslaat als je weinig kunt en dan ook nog die warmte.
    Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal zal gaan het nieuwe schooljaar. Hier beginnen ze in het Noorden van het land maandag weer... succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah