woensdag 5 augustus 2020

Slaapmaskers & zakdoekhoes & Upcycling



Om nog beter te kunnen slapen,
maakte ik slaapmaskers.


Dit is een kleiner model.
Het stofje met de ufo's en 
sterren vond ik wel heel toepasselijk.


Dit is het volwassen model.
Hier recycelde ik een oud
jurkje van Nomi.



Het is een ideaal naaiwerkje
voor tussendoor.
Deze maakte ik op vraag van Aranka.
Dit is de voorkant.


Dit is de achterkantkant.
Tussen de twee laagjes stikte
ik een restje verduisteringsgordijn mee.
Als je het opzet, wordt het dus echt
donker voor je ogen.


Aranka vroeg ook of ik nog
een zakdoekdooshoes wou maken.


Hier zie je de twee kanten.
Ze zijn omkeerbaar.


Vorige week deed ik ook
wat aan upcycling.
Aranka had haar kleren 
uitgemest en er waren 3 items
waar ze graag iets anders van
 wou maken. 
Een blauw kleedje dat veel 
te kort was, werd een topje.
Een streepjes jurkje werd een rokje.
Een jumpsuit die de krap geworden
was, werd een shortje.
Zulke klusjes geven altijd
veel voldoening en een
blije dochter, want shoppen is
nu echt niet meer leuk met
alle regels en de mondmaskerplicht.

Fijne dag!


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan, tof de kleding veranderen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat ben jij weer super bezig geweest, die slaapmaskers en dooshoes zijn prachtig, en de kledij is fantastisch gerecycleerd! Ja, winkelen is nu echt niet meer leuk, en dan nog een mondmasker met deze hittegolf, puf ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch creatief met je naaimachine. Leuk dat het ook een 2de leven weer krijgt.
    Erg mooi allemaal.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een nijverheid op je blog. Zoveel weer genaaid. Heel mooi, de slaapmaskers, tissuedozen en de vermaakte kleding van Aranka.
    Ziet er weer goed uit. Tot morgen! 8.00 uur??

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah