zaterdag 19 augustus 2017

5 zomerse broekjes



Vandaag zoals beloofd:
de broekjes.
Genaaid voor de vakantie, 
want met de kids thuis kom ik er 
niet toe om achter mijn
 naaimachien te kruipen.
(  Wel al nieuwe projecten geknipt,
die ze samen met me 
hebben gekozen ☺)


Een leuk paars stofje met autootjes
werden de eerste schortjes.


Die dragen ze heel graag.
Ze kozen de stof dan ook zelf.
Hier zie je ook het dolfijnen 
hemdje van gisteren.


Nog 1 in blauw met een ruitpatroon
voor de jongste
en 1 in zacht geel met een streepje
voor de oudste.
Met een restje van de blauwe stof
maakte ik een kaart.
Die toon ik morgen!


De oudste had minder korte broekjes
want de jongste
krijgt natuurlijk de leuke schortjes 
die te klein zijn voor mijn grote man.
Dus voor hem speciaal 1 in het groen,
zijn lievelingskleur 


Helemaal passend bij zijn
zelf gemaakte fleecetrui en
dino t-shirt, want tja deze zomer
is het niet zo warm dus die trui 
wordt ook nog regelmatig gedragen.


De oudste is niet veel thuis,
maar gisteren hebben we spontaan
samen gekookt en dat was gezellig!


Ik maakte gevulde aubergine als bijgerecht.
Zij maakte wraps met een lekkere
inhoud. Geleerd op kamp ☺
Het was een heuse smulpartij!

Fijn weekend!

15 opmerkingen:

  1. Leuke broekjes heb je zo voor de jongens gemaakt. Kan me voorstellen dat ze veel gedragen worden.
    En wat een leuke schorten dragen je oudste dochter en jij. Leuk! Fijn dat ze ook al lekker kan koken. De aubergines zien er trouwens heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How clever -I never get sewing projects finished! These are lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezelligheid allemaal Sarah! Je hebt weer leuke broekjes voor de kinderen gemaakt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke broeken bij de shirts, vrolijke en handige schorten en die aubergine ziet er heerlijk uit, heb je ook een recept?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een toffe korte broeken, leuk! En wat lijken jouw dochter en jij op elkaar! Enig die foto. En lekker gekookt ook samen zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer veel toffe dingen gemaakt! Ze staan er goed op, qua kleding en blije snoeten! Ook de foto van jou met je dochter is zo gezellig!! En mmm, dat ziet er lekker uit zeg!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben jij weer productief geweest! Ik ben de voorbije week niet aan een blogrondje toegekomen, dus ik zie hier alles in één keer en het is indrukwekkend. Toffe kleren heb je gemaakt voor je kinderen en die aubergines zien er zooo lekker uit!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je voor de zomer lekker bezig geweest op je naaimachine, mooie shorts en shirtjes voor de jongens.
    Leuk dat jullie zo'n park vlakbij hebben, heerlijk met de kinderen. Gezellig om zo samen met je dochter bezig te zijn in de keuken, wat een mooie jongedame.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, een mode-salon én een kookstudio, dat is wel supertof bij jullie ! Prachtig gedaan ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De naaimachine heeft bijna overuren gemaakt met zulke leuke kleding als resultaat. TOP. Wat gezellig zo samen met je dochter in de keuken, die aubergines zien er heerlijk uit.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn naaimachine staat alweer heel lang op non-actief. Helaas eigenlijk. Maar ja, je kunt niet alles he. Zeker niet(zoals jij ook al typt) met kinderen inluis die ook nog eens lang vakantie hebben. Mooie resultaten weer en wat gezellig dat je dochter en jij samen gekookt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha die Sarah,
    Dat is alweer zo'n productie! En jij maar zeggen dat je druk bent in Chillrijk. Je hebt thuis oomhet een en ander gedaan! Echt toffe broekjes! En dan gezellig met je oudste koken. Ziet er heerlijk uit. En wat lijken jullie op elkaar! Maar waarom is ze niet veel thuis? Vriendje??
    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo gemakkelijk maken die shirtjes met elastiek bovenin, ik had daar ook altijd het meeste lol in.
    1 goed patroontje en lekker veel maken in de smaak van de kinderen.
    Mooi groen vestje ook!
    Ik ga weer even door tot zo.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vergat je dochter nog, jee jullie lijken op elkaar!
    Heerlijk zo'n creatieve dochter en zo jammer als ze dan niet veel thuis zijn hè. Ik mis die van mij ook als ze naar haar vriend is.
    Altijd gezellig samen koken dan smaakt alles 10 keer lekkerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het echt geweldig wat jij klaarspeelt met je naaimachine ! Die broejes zijn zo leuk en die met de autootjes heerlijk fleurig ! De aubergines zien er lekker uit zeg ! Waarmee heb je ze gevuld ?
    Gezellig dat samen koken, hopelijk volgen er zo nog ... x

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah