zaterdag 5 augustus 2017

Mijn eerste zelf in gebonden boek * Aquarelboek #1


Vandaag toon ik met trots 
dit boek.
Geregeld maak ik kaften en zo.
Maar ik wou al lang leren hoe
je nu echt een boek maakt.
Bij de jeugddienst doen ze heel
veel toffe dingen en mijn oudste dochter
bedenkt mee de thema' s van
 de workshop voor de groten.
In mei was er boekbinden en ze
vroeg of ik mee wou gaan.
Heel vereerd voelde ik me
dat ze me mee vroeg naar
deze jongeren activiteit.
( en wat heb ik er van genoten! )


Die avond maakte ik dit.
Gevouwde tekenbladen geplooid
tot katernen en alles netjes 
genaaid en gelijmd.
Het was eigenlijk de bedoeling om
er ineens een karton van voor
en vanachter aan te naaien 
zodat je naar huis ging met een
afgewerkt product.
Maar ik wou graag 1 met 
een echte kaft er rond maken.
Dat was geen probleem,
maar dan moest ik er thuis aan
verder werken want dat krijg je 
niet af op 1 avond.
Ze zou me filmpjes doorsturen 
hoe dat dan moet.


Die avond versierde ik
mijn eerste pagina nog 
met oude krasletters.
En toen lag het boek te wachten....
Ik bekeek eerst heel wat filmpjes
op pinterest en gisteren op
mijn stille dag, maakte ik het af!


 Ik lijmde gaas aan de zijkant van 
mijn boek, voegde een lint toe en
maakte zelf van papier twee eindjes
voor de rug er netjes te laten uitzien
als het klaar is.


Ik koos papier uit.
Behangpapier voor de rug.
Dik design papier voor de buitenkant
en effen papier voor de binnenkant.


Ik plakte alles netjes rond
dik karton.
Hier maakte ik wel een foutje.
Ik knipte mij hoekjes te kort af
waardoor je in de hoek mijn
karton nog een beetje ziet.
( Al doende leert men!)


Hier zie je de afgewerkte
onderkant.


Hier de binnenkant.


En dit is het eindresultaat.
Zo blij mee!
Echt zo tof om te doen,
je eigen boek maken.
Ik heb genoten van mijn dag gisteren!
En de jongens stapten met een 
grote glimlach uit de bus.
Het was SUPER leuk geweest 
op hun uitstap!

Fijn weekend!

16 opmerkingen:

  1. Jeetje Sarah, jij kan echt alles . Wat is dit een leuk
    'uitstapje' voor jou. Heel wat anders dan een kaart maken, maar zeker heel bijzonder. Prachtig gedaan en zo is je rustige dagje goed besteed. Nu dus genieten van jouw eigen boek. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend tof om je eigen boek te binden, erg gaaf! Heel mooi resultaat, snap data je er blij mee bent!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mag heel trots zijn op je zelf ingebonden boek. Het ziet er super uit. Je hebt je vrije dag goed besteed! De jongetjes blij terug van hun uitstap, en Mama ook blij met haar mooie resultaat.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw...wat mooi gedaan, Sarah. Ziet er echt prachtig uit. Je mag trots zijn op je eerste zelfgemaakte boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er mooi uit. Daar mag je met recht trots op zijn, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt knap Sarah, ik kan geloven dat het super leuk is om zelf een boek in te binden. Zo tof. En je hebt er een prachtige kaft voor gemaakt. Fijn weekend, groetjes Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Sarah! Wat ben jij toch creatief! Heel bijzonder, je eigen boek.
    En fijn dat de jongens een leuke dag hadden. En jij ook!
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supertof Sarah, wat een prachtig boek, dat heb je heel mooi gedaan ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij hebt wel een hele leuke vakantie, zeefdrukken en een boek afwerken, lieve poppetjes maken, kortom gezellige bezigheden. En als de kinderen dan ook nog genieten is de mama gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, wat gaaf om je eigen boek te binden. Zo leuk dat je dochter vroeg om je meeging, genieten. En heerlijk dat de jongens zo'n leuke dag hebben gehad. Wat een enorm schattig geboortekaartje, hele zachte kleurtjes. Je kerstkaartje is heel erg leuk, ik heb dit papier ook, één van de eerste blokjes die ik kocht.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er top uit, mag je best fier op zijn!
    Grtjs Martina x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sarah,
    wat knap!! Je boek is heel mooi geworden. Mijn vader is (hobby) boekbinder en ik herken alles wat je schrijft. Het naaien, de katernen, het linnen, de kaft etc.Een heel werk, maar je hebt een super eindresultaat!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat knap van je en leuk om te doen maar wat een werk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf zeg en knap. Zeker iets om trots op te zijn. Er zullen er vast meer volgen!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je mag super trots zijn op je eerste boek. Mijn eerste boekje zag er zo mooi niet uit, verre van :)
    Weer een 'verslaving' erbij vrees ik :)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah