zondag 6 augustus 2017

Stickey Sunday: Hello New Day * Zeefdruk #1* Handletteringschrift #3 'Mandala '


Vandaag op deze mooie zondag toch
nog een washitape berichtje van mij.
Een pagina uit mijn handletteringschrift,
die ik gisteren afmaakte en versierde met 
bijpassende tape.


Hier de rechtse pagina.
Ook met drie stroken tape.


Hier de hele pagina.
Het is vandaag ook echt
een mooie dag!
De mandala' s zijn proefafdrukken 
van mijn eerste zeefdrukles.
Het zijn eigenlijk mislukte afdrukken
(  rondom waren veel spetters en ze
zijn niet zuiver afgedrukt )
maar ik kon ze niet in
 de prullenbak
gooien en gaf 
ze in mijn handletteringschrift
een nieuw leven.


Hier een foto van mijn 
probeersels.
Twee belanden ervan in mijn schrift
en een vierde daar deed ik iets
anders mee, dat is voor morgen!


Na veel proefafdrukken had ik een
zuivere druk en die drukte ik
af op een lapje stof.
De spetters rondom waren niet de bedoeling
maar ik vind het wel mooi zo!
Ik ga dit waarschijnlijk op een tas
naaien met een mooie tekst erbij
( maar dat idee moet nog rijpen ).
Zeefdrukken is echt niet makkelijk,
maar dit stond al zo lang op
mijn verlanglijstje.
Ik wou het vroeger op de academie
leren maar het is er nooit van gekomen.
Nu hebben ze bij de jeugddienst een
zeefdrukatelier en mijn dochter
begeleid het en legt alles uit.
( Ze is daarvoor opgeleid 
door de begeleiders. )
Je kan dus wel geloven hoe
tof ik deze workshop vond!
Ik deed twee oefenlessen en een
echt project ga ik samen met
mijn dochter doen als ze terug
 is van Wales.
Heerlijk zo' n vakantie
vol creatieve dingen.

Fijne zondag nog!

14 opmerkingen:

  1. Het ziet er ook geweldig uit Sarah....ik kan best geloven dat je daar veel plezier mee hebt beleefd!
    Bij jou komt het idee al gelijk binnen om er iets leuks mee te maken....knap hoor!
    Groetjes en veel succes nog,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsjonge jonge, wat een prachtige zeefdruk! Dat zal een heel mooie blikvanger op een tas zijn, denk ik.
    En je geniet wel zo te lezen van alle creativiteit in je vakantie. Lekker hoor!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er allemaal weer geweldig uit. Zeefdrukken weet ik niet zoveel van maar je handlettering daar zit ik echt van te genieten!
    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi, wat een toffe mandala's! Heel leuk dat je dat zelf hebt gemaakt met zeefdrukken, snap dat je daarvan geniet!
    grtz. Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor een eerste keer ziet het er professioneel uit Sarah, ze zijn heel goed gelukt. Mooi verwerkt zo in je schrift, kun je er zelf lang van genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Sarah! Mooie pagina's.
    Leuk dat zeefdrukken.
    Ben benieuwd naar je projecten.
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tekening heb je gedrukt. Ben benieuwd naar 'morgen'

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me heel tof om te doen, zeefdrukken. Mooie resultaten! Leuk gecombineerd met de letters in je schrift.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent lekker bezig zeg!! Zoveel leuke dingen op allerlei gebied. Gaaf!!!
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog!
    Ik ben niet erg trouw en kom af en toe eens langs om te lezen overal.
    Ik zit op het moment voor onze laatste vakantie week aan de Belgische kust met mooi strandweer vandaag in haha.
    De westkust is voor ons gesneden koek heerlijk thuiskomen hier weer eventjes.
    Wat een leuke dingen doet je dochter!
    Heerlijk ook dat ze helemaal naar Wales is...ook erg mooi daar heb ik gehoord.
    Wij waren in Normandie de week hiervoor maar volgend jaar als het kan weer naar Engeland prachtig daar!
    Mijn man komt uit de zeefdrukwereld heeft de grafische opleiding gehad maar inmiddels geen werk meer daar in...de meeste bedrijven in Nederland zijn opgehouden helaas.
    Wel een super gave techniek vond ik dat destijds ook hoor, prachtig om het resultaat te zien.
    Het is je goed gelukt oor, knap!
    Ook leuk om toch te gebruiken in je mooie handlettering schrift, gave Washi tape ook!
    Je vorige post heb ik ook nog even zitten bekijke en lezen erg mooi je zelf ingebonden boekje!
    Ook dat is een leuke techniek, super dat de jeugdbewegingen bij jullie zich daarmee bezig houden, bij ons zie je dat nergens meer...alle jeugd zit achter
    Internet vaak.
    Fijne vakantie nog en het was weer leuk lezen hier op je blog!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk hoe jij van alles uitprobeert! Echt een creatieveling. En geweldig om dit samen met je dochter te doen en zelfs van haar te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Creatief bezig en wat is alles prachtig. Knap hoor om met alle verschillende technieken zoveel mooie resultaten te behalen. Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg, je zeefdrukken. En dan zijn het nog maar probeersels!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah